TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Calvi - kultowy kurort idealny na korsykańskie wakacje Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Calvi & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

9 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - Calvi

Calvi - kultowy kurort idealny na korsykańskie wakacje

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #14 -

Calvi

Drugiego dnia pobytu na kempingu Les Oliviers tuż po śniadaniu wskoczyliśmy szybko do auta i pojechaliśmy do Calvi. Dzień zapowiadał się wyjątkowo upalny. Do celu podróży mieliśmy około 25 kilometrów.

Korsyka - w drodze do Calvi

Szosa T30 prowadziła nas raz wybrzeżem, a raz przecinała miasteczka w głębi wyspy m.in. tj. Algajola czy Lumio oraz liczne przepiękne plaże. Tych ostatnich jest mnóstwo, gdybyśmy zdecydowali się zobaczyć po drodze każdą z nich, do Calvi zapewne dotarlibyśmy na wieczór ;-) Dlatego plaże odłożyliśmy na kolejny dzień podróżowania po północnym wybrzeżu wyspy.

Do Calvi dotarliśmy dość szybko. Samochód zaparkowaliśmy na parkingu vis a vis miejskiej plaży. Przy parkingu znajdował się duży baner z termometrem, który wskazywał tego dnia w godzinach mocno przedpołudniowych 40 stopni. Dla jednych zapewne sporo, my z kolei uwielbiamy wysokie temperatury i nie przeszkadzały nam podczas intensywnego zwiedzania czy słodkiego lenistwa na plaży.

Korsyka - takie temperatury przed południem to my szanujemy :-)

Dodamy, że do Calvi można również dotrzeć niewątpliwą korsykańską atrakcją jaką jest kolejka wąskotorowa. Do dziś żałujemy że nie z korzystaliśmy, gdyż przystanek kolejki mieliśmy zaledwie 500 metrów od kempingu Les Oliviers, a sama podróż obserwując trasę kolei bez wątpienia byłaby niezapomnianym widokowo przeżyciem.

Wprost z parkingu ruszyliśmy pieszo w kierunku portu i górującej nad nim okazałej cytadeli Citadella di Calvi. Wznoszące się na tle ośnieżonych szczytów miasto-twierdza znajduje się na północno-zachodnim wybrzeżu wyspy. Nie jest duże, zamieszkuję go zaledwie 5 tyś. osób, ale ma bardzo strategiczne położenie, stąd wspaniała cytadela leżąca tuż nad nim.

Życie w miasteczku od wieków toczy się bardzo leniwie, a jego okolica stanowi w pewnym sensie kwintesencję Korsyki. Ma prawie wszystko co francuska wyspa ma turystom do zaoferowania - piękną miejską plażę, gaje sosnowe, lasy dębowe nad którymi przycupły małe wioski górskie, a także historyczne atrakcje. W szczycie sezonu Calvi przyciąga mnóstwo urlopowiczów m.in. z Francji czy Włoch, a nawet z Polski - to my ;-)

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Les Oliviers, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Les Oliviers Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Les Oliviers do Calvi : 25 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Les Oliviers : 31€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Darmowy parking Calvi

W pobliżu centrum Calvi znajduje się kilka płatnych parkingów. My znaleźliśmy wolne miejsce vis a vis miejskiej plaży. Parking Calvi to nie duży parking tuż przy supermarkecie Super U i stacji paliw Esso. Zlokalizowany jest przy ulicy Christophe Colomb, niespełna 300 metrów od portu w Calvi. Parking pomieścić może kilkadziesiąt samochodów. Lokalizacja darmowego parkingu zobacz lokalizację.

Parking Calvi

Port Calvi

Zwiedzanie Calvi rozpoczęliśmy od przechadzki po malowniczym porcie w którym cumowały mniejsze i większe, bardziej i mniej okazałe łodzie. Port w Calvi przylega bezpośrednio do Dolnego Miasta. Spacerowym deptakiem niespiesznie dreptaliśmy w kierunku potężnej cytadeli.

Calvi - port

Widok z portu na cytadelę w Calvi

Zabytki, roślinność, pastelowe kolory, słoneczna pogoda. To lubimy w podróży najbardziej!

Uliczki i kolorowe kamieniczki zostawiliśmy sobie na później. Wzdłuż portu ciągnie się wybrukowana spacerowa aleja, liczne kafejki i restauracje oraz stare kamienice z oknami wprost na morze Śródziemne.

Potężna cytadela w Calvi pochodzi z XV wieku

Promenada Calvi

Miasteczko Calvi to kwintesencja Korsyki

Okolica jest przyjemna, a port zamyka piękna potężna wieża genueńska Torra di Calvi - Tower of Calvi z końca XVI wieku zbudowana w celu powstrzymania ataków piratów berberyjskich, obecnie udostępniona jest turystom celem zwiedzenia. Potężny bastion twierdzy skierowany jest z trzech stron w kierunku morza.

Korsyka - drałujemy po Calvi

Cytadela Calvi

Tuż nad ładnym niewielkim portem i zatoką jednocześnie góruję okazała cytadela. Mury są potężne i grube na kilka metrów. Do środka cytadeli wkroczyliśmy przez bramę Porta di Citadella Calvi w której wnętrzu znajduje się mała wystawa obrazów.

Calvi - cytadela

Panorama Calvi

Potężne mury obronne cytadely w Calvi

Cytadela w Calvi to dawna genueńska twierdza z XIII wieku. Prowadzą do niej zaledwie dwa wejścia, jednym z nich weszliśmy, drugim wyszliśmy. Twierdza jest bardzo okazała. W grubych murach cytadeli mieszczą się koszary Legii Cudzoziemskiej, a w starych zabytkowych kamienicach otoczonych przez mury cytadeli przycupnęły kawiarnie i restauracje.

Kamieniczki Starówki Calvi

Uliczki starówki Calvi

Z synkiem w Calvi

Niepodważalnym atutem tego miejsca są liczne punkty widokowe z których rozpościerają się urokliwe widoki na zatokę z miejską plażą jak również na dalsze okolice Calvi w kierunku zachodnim. Spacerując wąskimi uliczkami cytadeli co krok nad naszymi głowami latały samoloty bojowe z których wyskakiwali żołnierze w ramach ćwiczeń wojskowych.

Tego dnia nad zatoką Calvi odbywały się skoki spadachronowe

Calvi

Widok na miasto z murów obronnych cytadeli w Calvi

W pobliżu ładnego niewielkiego placyku pomiędzy murami kamienic znajdowała się spora Katedra św. Jana Chrzciciela którą odwiedziliśmy. Wnętrza korsykańskich kościołów są biedne w porównaniu z tymi w Polsce.

Okazała cytadela wznosi się na końcu 80 metrowego granitowego cypla

W którą stronę nie spojrzeć, z każdej miłej dla oczu panoramy

Odrapane fasady, małe place z ławeczkami, schowane pomiędzy kamienicami. Takie jest Calvi!

Maszerując dalej w zakamarkach jednej z uliczek odnaleźliśmy ruiny domu Krzysztofa Kolumba. Jak twierdzi przewodnik, w tym miejscu stał dom słynnego żeglarza i podróżnika. W jego pobliżu znajduje się widokowy taras oferujący widok na wybrzeże morza Śródziemnego. Mury cytadeli stoją na granitowych skałach. Warto zobaczyć to miejsce.

Ołtarz katedry w Calvi

W zakamarkach jednej z uliczek stoją ruiny domu Krzysztofa Kolumba

Mury cytadeli stoją na granitowych skałach, skąd roztaczają się wspaniałe panoramy

Powolnym krokiem wracamy w kierunku portu

Dolne Miasto Calvi

W pobliżu portu i poniżej potężnej cytadeli wśród licznych zabytkowych kamienic znajdziecie kilka dobrych restauracji, sklepów, butików, pizzeri i barów w których można wypić kawkę parzoną po korsykańsku. Jednym słowem typowa plątanina wąskich kolorowych uliczek po których hulają zapachy lokalnych dań obiadowych.

Calvi - Dolne Miasto

Calvi to plątanina kolorowych uliczek z licznymi sklepikami i barami

Spacerem po Calvi

Wiele z tutejszych kamienic jest mocno zaniedbanych, ale ma to swój wyspowy urok. Krocząc po Dolnym Mieście można odnieść wrażenie, że czas zatrzymał się w tym miejscu prawdopodobnie na zawsze.

Odwiedziliśmy również kościół św. Marii wprost z którego wróciliśmy na promenadę ciągnącą się wzdłuż portu a po chwili dotarliśmy na miejską plażę na której postanowiliśmy trochę odpocząć i delektować się przyjemnym widokiem na zatokę, miasteczko, kamieniczki w porcie oraz potężną cytadelę.

Korsyka - Calvi

Kościół św. Marii

Czas jakby się zatrzymał?

Plaża Calvi

Plage de Calvi to drobnopiaszczysta plaża ciągnącą się wzdłuż miasteczka na odcinku prawie 2 kilometrów. Częściowo otoczona lasem sosnowym i górami w tle jest całkiem idealna dla rodzin z dziećmi za sprawą płycizn oraz turkusowego, ciepłego morza. Oferuję pełną wakacyjną infrastrukturę, w tym leżaczki, wypożyczalnie sprzętu wodnego, beach-bary i restauracje.

Korsyka - plaża Calvi

Plaża miejska w Calvi

Plaża w Calvi to piaszczysta plaża z widokiem na cytadelę

Tego dnia tuż nad plażą i nad miasteczkiem jednocześnie odbywały się widokowe ćwiczenia Legii Cudzoziemskiej ćwiczącej próby desantów z samolotów startujących vis a vis cytadeli po drugiej stronie zatoki.

Z miejskiej plaży doskonale prezentuje się ogromna cytadela wzniesiona na niemal 100 metrowej skale. To prawdopodobnie najlepsze miejsce by móc podziwiać urokliwy port wraz z górującą nad nim miejską twierdzą.

Na plaży w Calvi spędziliśmy po aktywnym i niezwykle upalnym dniu ostatnie chwile w miasteczku. Trochę pospacerowaliśmy, trochę posiedzieliśmy na rozgrzanym piachu, wypiliśmy coś ciepłego i coś zimnego, a kiedy słońce zaczęło powoli zachodzić, wróciliśmy na parking i udaliśmy się w drogę powrotną na kemping Les Oliviers.

Pozdrawiamy Was z Calvi :-)

Atrakcje Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu Calvi?

Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej (26 kilometrów)
Camping Les Oliviers i plaża Ille Rousse - zwiedzamy północ wyspy (27 kilometrów)

Ceny

Pizza : 9€

Bilety i opłaty

Parking Calvi : darmowy
Nocleg camping Les Oliviers : 31€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Calvi to bardzo ładny widokowo kurort w którym warto zatrzymać się na co najmniej dłuższy spacer połączony z mrożoną kawą i croissantami w dłoni. Może stanowić również doskonałą bazę wypadową dla tych, którzy chcieliby poznać bliżej północno-zachodnią część wyspy, w tym urokliwe miejsca gdzie kamienne wioski wtulone są w masywne skaliste górskie zbocza. Dookoła nuta historii, śródziemnomorska roślinność, pastelowe kolory i piękna słoneczna pogoda. To lubimy w podróży najbardziej!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Camping Les Oliviers i plaża Ille Rousse - zwiedzamy północ wyspy

Francja | następny wpis ↦
Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.