TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Porto Vecchio & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

1 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - plaża Tamaricciu

Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #4 -

Plaża Tamaricciu - Porto-Vecchio

Eksplorowanie Korsyki rozpoczęliśmy od odwiedzin tych najpiękniejszych plaż na wyspie. Po pokonaniu 1700 kilometrów marzyliśmy tylko o słodkim nic nie robieniu w pięknych okolicznościach śródziemnomorskiej przyrody :-) Zaraz z rana wskoczyliśmy do samochodu i ruszyliśmy przed siebie. Po drodze zatrzymaliśmy tylko celem zakupu owoców bezpośrednio od starszej pani, stojącej w głębi jednego z przydrożnych parkingów.

Droga kemping Arutoli - plaża Tamaricciu

Pierwszego dnia pobytu na Korsyce wybraliśmy się oddalonej 13 kilometrów od kempingu Arutoli, zlokalizowanego na obrzeżach Porto-Vecchio - plaży Tamaricciu. Do plaży prowadzi z początku prosta a kolejno fajna, widokowa i kręta droga. W zasadzie jadąc z Arutoli wystarczy skręcić raz w prawo i raz w lewo. I to wszystko :-) Proste, prawda?

Spokojnie. Na Korsyce niektóre drogi prowadzące do dziewiczych plaż wymagają nie lada umiejętności i pomyślunku aby nie uszkodzić sobie pojazdu, ale o tym opowiemy w kolejnych częściach relacji z podróży samochodem z Krakowa na Korsykę. W zasadzie cała nasza podróż po wyspie polegała na odkrywaniu najwspanialszych plaż, wsi i miasteczek rozsianych po całej wyspie i o tym właśnie opowiadamy na blogu.

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Arutoli, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Arutoli Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Arutoli do plaży Tamaricciu : 13 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Arutoli : 39€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Parking plaża Tamaricciu

Samochód zaparkowaliśmy na wyznaczonym przy drodze darmowym parkingu, niestety bardzo słabo zacienionym. Miejsca parkingowe zlokalizowane są w pobliżu wejścia na ścieżkę prowadzącą wprost na plażę Tamaricciu. Warto mieć ze sobą osłonę przeciwsłoneczną na szybę (również na te boczne). Kilometr dalej jest dostępny również płatny parking, tuż przy plaży Palombaggia. Ceny parkingów we wschodniej części Korsyki są bardzo zbliżone i często opłata pobierana jest z góry za cały dzień lub pobyt niezależnie na jaki czas parkuje się pojazd.

Parking przy plaży Palombaggia kosztował 5€ za cały dzień. Nam jednak udało się zaparkować za darmo przy ulicy na jedynym wolnym miejscu. Lokalizacja parkingu przy ulicy zobacz lokalizację. W przypadku parkingu przy plaży Palombaggia ciut dalej, płatność pobiera obsługa parkingu tuż przy wjeździe na jego teren. Warto mieć drobne €.

Plaża Tamaricciu - odkrywamy najpiękniejsze plaże na Korsyce

Do plaży z miejsca w którym zaparkowaliśmy samochód dotarliśmy świetnie oznakowaną ścieżką. Przed wejściem na ścieżkę rozciąga się błogi widok z góry na morze, roślinność, wszechobecny turkus i otaczającą go przyrodę. Do plaży schodzi się około 3-4 minut a szlak jest miejscami stromy. Pamiętaj jednak, że z plaży trzeba wrócić ;-) Zostaw sobie trochę wody do picia, gdyż po powrocie na parking może okazać się w 40-stopniowym upale dość przydatna.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża TamaricciuKorsyka Porto-Vecchio - Tamaricciu

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - przepiękna plaża na KorsyceDziewicza, przepiękna plaża Tamaricciu na Korsyce

Plaża Tamaricciu dzięki swojej różnorodności środowiska naturalnego i wspaniałemu otoczeniu jest naszym zdaniem absolutnie najpiękniejszą, wręcz idylliczną i najbardziej charakterystyczną plażą położoną w pobliżu Porto-Vecchio na południowym-wschodzie Korsyki, w rezerwacie Réserve Naturelle des Bouches de Bonifacio. Plaża przycupnęła pomiędzy dwoma starszymi, równie pięknymi siostrami - plażą Palombaggia oraz plażą de la Folaca. W pobliżu jest jeszcze jedna cudna plaża - plage d'Acciaju. Do sąsiednich plaż można dotrzeć szlakami wzdłuż wybrzeża. O wszystkich zaraz opowiemy.

Korsyka Porto Vecchio Tamaricciu cisza i spokójTa urokliwa plaża oddalona jest około 12 kilometrów od Porto-Vecchio

Tuż po wejściu wprost ze ścieżki na plażę skierowaliśmy się w lewo i po chwili doszliśmy do przepięknego miejsca z korsykańskich pocztówek. Wtedy uświadomiliśmy sobie, że Korsyka i jej urokliwe zakątki to wspaniała wyspa na leniwe, cudowne wakacje. Plage de Tamaricciu pokrywa biały, miękki i bardzo drobny piach niczym mąka, a spacer brzegiem morza to wyjątkowa przyjemność!

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Ahh ta korsykańska naturaAhh ta korsykańska natura!

Za sprawą cudnych, kamienistych formacji, wyrastających wprost z turkusowego morza Tyrreńskiego można by śmiało nazwać to miejsce europejskimi Seszelami i tej wersji chyba będziemy się trzymać. Miejsce jest bardzo magiczne i wyjątkowe, wręcz idealne do zrobienia pięknych zdjęć, jeśli tylko dysponujesz dobrym foto-sprzętem i pomysłem w kadrach.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Korsyka, pierwsza wyspa odwiedzona przez naszego 5 letniego podróżnika ;-)Korsyka, pierwsza wyspa odwiedzona przez naszego 5 letniego podróżnika

Dzięki sosnowym, naturalnym parasolom dającym nieco cienia tuż u brzegu oraz wspomnianym głazom, plaża eksponowana jest w przeróżnych mediach na całym świecie. W zasadzie w chwili obecnej pozostał już tylko jeden, ostatni taki przepiękny sosnowy parasol. Wystarczy wpisać hasło: najpiękniejsze plaże na Korsyce i od razu wyświetli się Tamaricciu. Plaża jest jednym z najczęściej fotografowanych miejsc i plaż na Korsyce. Jest tak cudnie, że aż pięknie!

Korsyka Porto Vecchio - plage de la olacaPlaża de la Folaca

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Radość, radość bo pięknie jestRadość, radość bo pięknie jest!

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - naturaKorsyka

Tamaricciu jest małą plażą, miejsca na ręcznik jest nie wiele, ale udało się nam przycupnąć na kilka dłuższych chwil i bardzo miło to wspominamy. Okolica jest wyjątkowa! Po krótkim odpoczynku zaglądneliśmy na parę chwil na plażę Palombaggia, położoną parę kroków dalej, a kolejno wróciliśmy się na plażę de la Folaca.

Plaża de la Folaca - idealna plaża dla rodzin z dziećmi

Pomiędzy Porto Vecchio a Bonifaccio znajdują się najwspanialsze plaże Korsyki. Płytkie wody i drobny piasek na plaży de la Folaca, graniczącej z plażą Tamaricciu oraz d'Acciaju to idealna mieszanka dla osób z dziećmi. Plage de la Folaca nie jest szeroka, ale za to dość długa i na prawdę przepiękna.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Kolor morza na Korsyce za sprawą jasnego piasku jest fantastycznyKolor morza na Korsyce za sprawą jasnego piasku jest fantastyczny

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Pomimo lipcowej pory na plaży panuje spokój i cisza. Tak można wypoczywaćPomimo lipcowej pory na plaży panuje błogi spokój

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Korsykańskie wybrzeże urzeka od pierwszego wejrzeniaKorsykańskie wybrzeże urzeka od pierwszego wejrzenia!

Plażę pokrywa drobny, bardzo jasny piach i obmywa krystalicznie czyste morze, mieniące się tysiącem odcieniu turkusu. Plażowanie i pływanie w tym miejscu to czysta, kusząca przyjemność zarówno dla dorosłych jak i dzieci.

Corsica - plage TamaricciuCorsica - plage Tamaricciu

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Ahh ten kolor morza ŚródziemnegoAhh ten kolor morza...

Ta bardzo urokliwa plaża oddalona jest od wysoko położonej drogi. Dookoła tylko cisza i spokój. Natura na Korsyce się bardzo, ale to bardzo postarała :-) Pomimo lipcowej pory na plaży panowała sielanka. Można by rzec, mieliśmy plażę praktycznie dla siebie ;-) Tak można wypoczywać! Kolor morza na francuskiej wyspie za sprawą jasnego piasku jest fantastyczny, a korsykańskie wybrzeże urzeka od pierwszego wejrzenia. Okoliczne płycizny pozwalają dzieciom brodzić po kolana w otoczeniu klimatycznych skał.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Można by rzec, mieliśmy plażę praktycznie dla siebie ;-)Można by rzec, mieliśmy plażę praktycznie dla siebie ;-)

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Golfe de Porto Vecchio słynie z najpiękniejszych plaż na KorsyceGolfe de Porto Vecchio słynie z najpiękniejszych plaż na Korsyce

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Plaża Tamaricciu okazała się strzałem w dziesiątkęPlaża Tamaricciu okazała się strzałem w dziesiątkę!

Po kilku godzinach spędzonych na słodkim lenistwie zabraliśmy plażowe fanty i poszliśmy zobaczyć jeszcze jedną, ostatnią tegoż dnia plażę, położoną tuż za nie dużym laskiem. Po drodze minęliśmy bardzo klimatyczną restaurację położoną dosłownie na samej plaży.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Przejrzyste, turkusowe wody są wizytówką południowo-wschodniego zakątka KorsykiPrzejrzyste, turkusowe wody są wizytówką południowo-wschodniego zakątka Korsyki

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Korsykańskie plaże zachwyciły mnie w 2005 roku, wówczas postanowiłem, że na pewno kiedyś wrócę na wyspę. I udało sięKorsykański Chill Time

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Tamaricciu - Beach Bar plage Tamaricciu CorseBeach Bar plage Tamaricciu Corse

Plaża d'Acciaju - kameralna plaża w zacisznej zatoce

Plage d'Acciaju to kolejna przepiękna i klimatyczna plaża na Korsyce, tuż obok plaży de la Folaca, Tamaricciu i Palombaggia. Plaża doskonale odwzorowuje piękno wyspy - czerwone skały, turkusowe morze, ciepła woda, biały piach, śródziemnomorska roślinność, ciekawe ryby pod taflą wody oraz piaszczyste wydmy.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża AcciajuPlaża Acciaju

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Acciaju to kolejna klimatyczna plaża na KorsyceAcciaju to kolejna klimatyczna plaża na Korsyce

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Plaża Acciaju, Korsyka wschodnio-południowaPlaża Acciaju, Korsyka wschodnio-południowa

Plaża d'Acciaju bardzo przypadła nam do gustu. Na tle błękitnego nieba była naprawdę śliczna, a otaczające ją kolory absolutnie oszałamiały. Odnieśliśmy wrażenie, że plaża jest bardziej ustronna i odwiedzają ją nieliczni w porównaniu z sąsiednimi plażami, z którymi oddzielona jest przepiękną wydmą i sosnowym laskiem.

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Przyznajcie, że plaża Acciaju jest równie piękna co TamaricciuPrzyznajcie, że plaża Acciaju jest równie piękna co Tamaricciu

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Na plaży prawie sami, a nad nami wydmyNa plaży byliśmy praktycznie sami

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Z rodzinką na KorsyceZ rodzinką na Korsyce

Z wspomnianej wydmy roztacza się magiczna panorama okolicy. Plaża d'Acciaju jest dość długa, ale niezbyt szeroka. Na jej krańcu znajduje się restauracja. Po około 2 godzinnym pobycie na plaży, kąpielach i spacerze brzegiem morza doszliśmy do wniosku, że plaża Acciaju jest równie piękna co Tamaricciu!

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Plage Acciaju i widok po horyzontPlage Acciaju i widok po horyzont

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Plaża Tamaricciu, widok z wydmy w pobliżu plaży AcciajuPlaża Tamaricciu, widok z wydmy w pobliżu plaży Acciaju

Korsyka Porto Vecchio - Plaża Acciaju - Korsyka pod wodą prezentuje się równie doskonaleKorsyka pod wodą prezentuje się równie doskonale :-)

Po dniu pełnym cudnych widoków i kąpielach w ciepłym morzu Tyrreńskim wróciliśmy do miejsca, gdzie zaparkowaliśmy samochód i ruszyliśmy w drogę powrotną na kemping Arutoli. Całodzienne wodne szaleństwo, niebo bez cienia chmurki oraz wysoka temperatura spowodowała, że po powrocie na kemping i spożyciu obiadokolacji...poszliśmy lulu ;-) W końcu jutro też jest dzień, a o kolejne plaże...czekają. Salut :-)

Atrakcje Południowej Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu plaży Tamaricciu?

Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki (5 kilometrów)
Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki (10 kilometrów)
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello (12 kilometrów)
Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus (15 kilometrów)
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Fautea - de Tarco - Favone - Canella (29 kilometrów)
Widokowa droga do Sartene i plaże południowej Korsyki (34 kilometry)
Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku (36 kilometrów)

Ceny

Bilety i opłaty

Parking plaża Tamaricciu : darmowy

Podsumowanie

Dziewicze plaże na Korsyce to to, czego bardzo potrzebowaliśmy. A przepiękna plaża Tamaricciu i równie cudowne dwie plaże w jej najbliższej okolicy pozwoliły na błogi wypoczynek w cudnych okolicznościach śródziemnomorskiej przyrody. Plaża Tamaricciu okazała się strzałem w dziesiątkę! Miejsce jest typu absolutnie "must see" i znalazło się w naszym subiektywnym rankingu najpiękniejszych plaż Europy.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki

Francja | następny wpis ↦
Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.