TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Fautea - de Tarco - Favone - Canella Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Saint Lucie de Porto Vecchio & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

8 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - plaża Fautea

Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Fautea - de Tarco - Favone - Canella

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #11 -

Plaża Fautea - Plaża Favone - Plaża Canella

Po tygodniu spędzonym na południu wyspy i kempingu Arutoli zlokalizowanym w południowo-wschodniej części Korsyki postanowiliśmy dla odmiany przenieść się na drugi koniec wyspy by poznać wsie, miasteczka oraz plaże północnego wybrzeża. Camping Arutoli sprawdził się nie tylko jako obiekt noclegowy z prześwietnym kameralnym basenem otoczonym śródziemnomorską roślinnością i czystymi nowymi sanitariatami, ale także jako idealna lokalizacja do odwiedzenia najpiękniejszych miejsc i plaż tej części wyspy.

W godzinach porannych spakowaliśmy kempingowe wyposażenie i namiot do bagażnika samochodu, bez pośpiechu zjedliśmy śniadanko, wypiliśmy też mocną czarną, a po wszystkim poszliśmy zapłacić i ruszyliśmy w drogę.

Korsyka - droga T10

Zmierzamy powoli na północ wyspy po drodze odwiedzając plaże wschodniego wybrzeża

Na północy Korsyki wypatrzyliśmy sobie dobrze zlokalizowany względem turystycznych atrakcji kemping Les Oliviers. Postanowiliśmy, że w drodze na drugi koniec wyspy jednak musimy coś zobaczyć, co najmniej jedną plażę i jedno miasteczko. Jak pomyśleliśmy tak zrobiliśmy. Szosą szybkiego ruchu T10 wprost z miasteczka Porto Vecchio zlokalizowanego na południu Korsyki ruszyliśmy w jej północnym kierunku.

Po pokonaniu pierwszych kilkunastu kilometrów zatrzymaliśmy samochód na poboczu drogi szybkiego ruchu na darmowym niewielkim parkingu, zlokalizowanym przy szosie T10, a dalej pieszo spacerkiem dotarliśmy w 6 minut na pierwszą z plaż - plażę Fautea.

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Arutoli, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Arutoli Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Arutoli do plaży Fautea : 20 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Arutoli : 39€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Wieża obronna Fautea

Warto wybrać się w okolice wieży Torra Ghjenuvese di Fautea specjalnie oznakowaną ścieżką. Spacer trwa około 10 - 15 minut. Spod wieży roztacza się wspaniały widok na zatokę z plażą Fautea jak również na dalszą część wybrzeża. Przechadzka jest przyjemna a ścieżka prowadzi w otoczeniu tradycyjnej śródziemnomorskiej roślinności.

Korsyka - wieża Genueńska

Plaża Fautea

Plage de Fautea to mała, dość dzika i cicha kameralna plaża zlokalizowana w pięknej zatoczce nad którą góruje dobrze zachowana genueńska wieża obronna. Wieże obronne dookoła wybrzeża Korsyki to nieodzowny element korsykańskiego krajobrazu. Jedne są lepiej, inne gorzej zachowane.

Ścieżka prowadząca do plaży Fautea

Korsyka - plaża Fautea

Około 150 metrowa plaża Fautea oblewana przez turkusowe morze jest piaszczysta, choć na samym początku tuż po wejściu do morza jest lekko kamienista. Dno opada bardzo powoli w kierunku morza, stąd możemy uznać iż to kolejna korsykańska plaża dla rodzin z dziećmi.

Plaża Fautea to kameralna plaża z darmowym parkingiem

Na plaży Fautea spędziliśmy około 40 minut mocząc stopy w ciepłym morzu i spacerując brzegiem morza po czym wróciliśmy na parking i udaliśmy się w dalszą drogę. Po przejechaniu kilku kilometrów nastąpił kolejny przystanek, tym razem na plaży Favone de Tarco. Dlaczego? A dlaczego nie :) zwłaszcza, że plaża de Tarco znajduje się tuż przy samej drodze T10 i właśnie z drogi prezentuje się doskonale oraz zachęca do pospacerowania.

Plaża de Tarco

Oddalona około 25 kilometrów od Porto Vecchio plaża Favone di Tarco jest jedną z tych, które dostępne są natychmiastowo. To znaczy, że nie wymagają szukania parkingu czy dojazdu krętymi wąskimi drogami jak to na Korsyce czasem bywa. Darmowe miejsca parkingowe ciągną się wzdłuż plaży.

Korsyka - plaża de Tarco

Plaża Tarco - plage de Favona de Tarco to bardzo przyjemna plaża zlokalizowana dosłownie tuż przy drodze T10 łączącej północ z południem wyspy. Jej długość to 1500 metrów. Plaża Favone może poszczycić się przyjemnym jasnym i miękkim piachem, długą płycizną oraz przyzwoitą infrastrukturą, m.in. beach barem czy wypożyczalnią łodzi, skuterów wodnych a nawet możliwością jazdy konnej brzegiem morza.

Zwiedzanie Korsyki samochodem to najlepsza opcja!

Okolica plaży Favone de Tarco też jest bardzo urokliwa. Co prawda blisko plaży znajduje się droga, ale odgrodzona piękną, kolorową i pachnącą śródziemnomorską roślinnością. A nad wszystkim niewysokie, zielone pasmo górskie. Całkiem idealna kompozycja do przyjemnego wypoczynku na jednej z korsykańskich plaż wschodniego wybrzeża.

Korsyka - plaża Favone

Plage de Favone Corsica

Krótki spacerek po plaży Favone, kilka łyków zimnej wody mineralnej i pojechaliśmy dalej. Na północ wyspy wciąż daleko ;-) i daleko nie ujechaliśmy. Kilka kilometrów później zatrzyśmaliśmy się na kolejnej plaży. I tak by można bez końca ;-) ale obiecaliśmy sobie, że ta będzie ostatnia. Dziś ostatnia. Wiadomo!

Plaża Canella

Plaża Canella urzekła nas już od samego początku. Samochód zaparkowaliśmy na darmowym parkingu w jej pobliżu. Zlokalizowana jest zaledwie kilka kilometrów dalej od plaży Favone którą kilkanaście minut temu odwiedziliśmy.

Urokliwa Plage de Canella Corse położona w chronionej od wiatru zatoczce charakteryzuje się drobnym jasnym piaskiem i pięknym odcieniem oblewającego plażę ciepłego morza. Długość plaży niemalże w całości osłoniętej przez drzewa to około 500 metrów. Na końcu plaży po jej obydwóch stronach znajdują się przyjemne skały wyrastające wprost z morza. Idealne miejsce do snorkelingu. A jak zgłodniejecie, na plaży funkcjonuje beach-bar oraz mała wypożyczalnia sprzętu wodnego.

Korsyka - plaża Canella

Plage Canella Corse

Po krótkim sympatycznym spacerze brodząc brzegiem morza wróciliśmy na parking i z tego miejsca ruszyliśmy na północ Korsyki. Aby nie kusiły nas kolejne piękne plaże, postanowiliśmy odbić z drogi ciągnącej się wzdłuż wschodniego wybrzeża w kierunku interioru i przejechać się lokalnymi drogami wśrod górskich krajobrazów przecinającymi liczne wsie i miasteczka. I wiecie co? To była świetna decyzja :-)

Zaletą wyspy są piękne, piaszczyste plaże

Po więcej zapraszamy do kolejnej części relacji z podróży samochodem z Krakowa na Korsykę, w której opowiadamy o naszym odkryciu miasteczka Corte - dawnej stolicy wyspy ukrytej w korsykańskich górach.

Atrakcje Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu?

Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello (17 kilometrów)
Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki (25 kilometrów)
Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki (29 kilometrów)
Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki (34 kilometry)
Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus (44 kilometry)

Ceny

Parking plaża Favone : darmowy
Parking plaża Canella : darmowy

Podsumowanie

Każda z plaż na Korsyce jest wyjątkowa. Niezależnie którą wybierzecie, będziecie bardzo zadowoleni bowiem każda z plaż oferuję prawdziwy chill time w wyspowym stylu.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello

Francja | następny wpis ↦
Corte - dawna stolicy wyspy ukryta w korsykańskich górach

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.