TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Widokowa droga do Sartene i plaże południowej Korsyki Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Bonifacio & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

4 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - widokowa szosa T40 Bonifacio - Sartene

Widokowa droga do Sartene i plaże południowej Korsyki

Zwiedzamy Korsykę

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #7 -

Plaża La Tonnara & Plaża Paraguan & Plaża Roccapina

Kolejnego dnia pobytu na wyspie kamping Arutoli opuściliśmy dość wcześnie. W planach mieliśmy przejażdżkę widokową drogą T40 prowadzącą wzdłuż południowego wybrzeża wyspy oraz kilka plaż południowej Korsyki a na deser cudowne panoramiczne Bonifacio, skąd codziennie odpływają promy na sąsiednią Sardynię.

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping Arutoli, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Arutoli Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Arutoli do plaży Roccapina : 44 kilometry.
Cena noclegu na kempingu Arutoli : 39€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Droga kemping Arutoli - plaże południowej Korsyki

Nie ma chwili do stracenia, więc komu w drogę...a drogę z kempingu Arutoli obraliśmy tą co zwykle ;-) czyli T10 która mniej więcej na wysokości najpiękniejszego miasta Korsyki - Bonifacio przechodzi w T40 (N196). Do pierwszego celu podróży - plaży Paraguan mieliśmy około 35 kilometrów które pokonaliśmy w niespełna godzinkę. W pewnym momencie zaczęły się jednak małe problemy, czyli dojazd do plaży po zjechaniu w wąską uliczkę wprost z szosy T40.

Korsyka - malownicza droga ciągnąca się wzdłuż południowego wybrzeża

Škoda - nasza wierna towarzyszka podróży po Europie

Otóż do plaży Paraguan prowadzi bardzo kręta droga wyłożona betonowymi płytami. Nic w tym szczególnego poza jednym. Droga jest bardzo stroma i jeszcze bardziej wąska. Z trudem mijają się dwa pojazdy, a w większości przypadków jest to niemożliwe.

Korsyka - jeden z przydrożnych parkingów przy szosie T40

Korsyka - dojazd stromą drogą do plaży Paraguan

Dodatkowo po obydwóch stronach nie ma jak zjechać na pobocze autem osobowym gdyż występuje spadek rzędu 40cm, co mogłoby spowodować zawiśnięcie pojazdu, uszkodzenie zawieszenia czy progu. Jest jedno miejsce na całej długości gdzie istnieje możliwość minięcia się z innym pojazdem, ale to dużo za mało i oczywiście nam się musiała przytrafić taka mijanka. Pojazd który jechał w kierunku plaży musiał sporo wycofać pod dużym kątem nachylenia by umożliwić nam wyjazd.

Plaża Paraguan

Piękno plaży Paraguan niestety nie zrekompensowało nam mało wygodnego i wymagającego dużej czujności dojazdu. Samochód zaparkowaliśmy u stóp plaży. W jej pobliżu znajduje się kilka miejsc parkingowych.

Piaszczysta Plage de Paraguan w formie głębokiej skrytej zatoczki jest jedną z najbardziej zielonych plaż na zachód od Bonifacio (9 kilometrów od miasteczka). Jej drobnoziarniste dno i długie płycizny klasyfikują ją jako ciekawą plażę dla rodzin z dziećmi. Oprócz śródziemnomorskiej roślinności plażę Paraguan Corse otaczają pięknie mieniące się w słońcu różnorakie formy skalne o miodowo-ceglastym kolorze. Całkowicie dzika plaża ma około 300 metrów długości. Jest punktem wyjścia dla wielu wędrówek i spacerów po Capo di Feno i tym samym możliwości odkrycia malutkich, dziewiczo pięknych plaż w okolicy.

Korsyka - plaża Paraguan

Za sprawą morskiego trawska nie pobyliśmy tu długo

Paraguan Corsica

Na plaży Paraguan zastaliśmy tegoż dnia sporo "siana", czyli tego co wyrzuca morze na brzeg a później to powoli gnije. Dlatego postanowiliśmy wrócić na parking i ruszyć w dalszą drogę i ponownie cieszyć się wspaniałymi widokami zza okna samochodu, gdyż droga położona wysoko ponad poziomem morza jest cholernie malownicza.

Kręta szosa prowadziła nas leniwie w kierunku Sartene. Po drodze minęliśmy przepięknie położony kemping - Camping de la Trinite. Co za miejsce!!! Cudowna sceneria dookoła i jeszcze lepsze widoki, formy skalne i nietuzinkowa atmosfera. Biwakowy odlot, albo może raczej widokowy odlot! Dobra jedziemy dalej :) Dalej w kierunku plaży Roccapina. Po drodze mijamy liczne przydrożne małe parkingi z których roztaczają się cudne panoramy. Do pokonania mamy kolejne 30 kilometrów krętą szosą T40. Pogoda dopisuję, ale jeszcze bardziej dopisują widoki zza szyby samochodu.

Korsyka - Camping de la Trinite

Z synkiem odwiedzamy piękne miejsca ;-)

40 minut później dojechaliśmy do miejsca w którym należy odbić w boczną drogę prowadzącą wprost do Plage de Roccapina, ale już na samym jej początku ewidentnie coś nam nie gra. Tu zderzak, tam zderzak :-O Postanowiliśmy sprawdzić pieszo o co chodzi!? I chodziło o to, że droga pomimo iż zaznaczona przez Google Maps jako droga dojazdowa nadawała się chyba wyłącznie dla pojazdów terenowych. Wszystkie inne zostawiały tam tylne i przednie zderzaki, listwy progowe i mnóstwo innych plastików.

Nie długo musieliśmy czekać na kolejne rekwizyty. Dwa kolejne samochody osobowe próbowały się na naszych oczach zmierzyć z drogą prowadzącą do plaży Roccapina. Jeden z wypożyczalni, drugi chyba prywatny. Obydwa zostawiły ich właścicielom nieszablonowe wspomnienia z wakacji na Korsyce ;-) Właściciel pojazdu z wypożyczalni miał niezły orzech do zgryzienia bo urwał listwy i wgiął próg auta. No cóż młodym kierowcą był, a młodość ma swoje prawa ;-)

Więc z plaży Roccapina którą bardzo chcieliśmy zobaczyć...d*pa. Dojść pieszo się da, tylko że to naprawdę spory kawałek drogi. Nie byliśmy przygotowani czasowo. Co robić? Postanowiliśmy jednak wrócić tą samą drogą w kierunku Bonifacio. Skoro z przepiękną plażą Roccapiną się nam nie udało, to może zobaczymy inną? Tylko którą. Telefony w ręce i patrzymy na mapę niczym Apacz na swojego konia. Z wielką uwagą.

Dobra, mamy to! Jedziemy na plażę La Tonnara, ale za czym tam dotarliśmy, opowiemy jeszcze o plaży Roccapina do której przed chwilą nie udało się nam dotrzeć. Mocno ubolewaliśmy, ale po dłuższej chwili rozpacz i gniew minęła ;-)

Plaża Roccapina

Plage de la Roccapina nad którą góruję okazała skała z wizerunkiem lwa widoczna z drogi T40 kierunek Sartene - Bonifacio to przecudna zatoczka ukryta w granitowej scenerii z krystalicznie czystą wodą i długą płycizną. Idealna dla rodzin z dziećmi, stąd tak bardzo chcieliśmy do niej dotrzeć.

Korsyka - plaża Roccapina

Ekipa Travel Pasja w komplecie ;-)

Plaża ma około 400 metrów długości i jest w całości piaszczysta. W pobliżu plaży znajduje się punkt widokowy z którego rozpościera się urokliwa panorama plaży Roccapina a także widocznej w oddali Sardynii. Miejsce jest magiczne i niepowtarzalne. Skąd o tym wiemy? Konrad w 2005 roku odwiedził Korsykę i plażę Roccapina.

Plaża La Tonnara

Do plaży La Tonnara dotarliśmy dość szybko. Z szosy T40 łączącej Bonifacio z Sartene odbiliśmy w prawo w drogę D358, która doprowadziła nas w ciągu kilku chwil do sporego parkingu. Po zaparkowaniu samochodu na darmowym parkingu u stóp plaży Tonnara wybraliśmy się poplażować na tej podobno innej niż wszystkie korsykańskiej plaży.

Korsyka - plaża La Tonnara

Plażę La Tonnara charakteryzuje niebywale otwarta przestrzeń oraz piach w różowym kolorze

Plaża La Tonnara na Korsyce

Naturalne środowisko plaży zachowało się w 100%. Coś wspaniałego. Kameralną plażę La Tonnara cechuję gęsty piach w bladoróżowych i czerwonych odcieniach. Wyjątkowość tego miejsca jest niepodważalna. Spacerując po plaży co krok natykaliśmy się na różnorakie formy skalne wyrastające wprost z piachu.

Biali potrafią skakać!

Miejsce charakteryzuje niebywale otwarta przestrzeń z urokliwym widokiem na okoliczne wysepki. Można by rzec, że to plaża dla plażowych koneserów, np. takich jak my ;-) Krystalicznie czyste morze o przepięknym odcieniu w połączeniu z piachem o ciekawym kolorze i cudną okolicą tworzą niespotykaną atmosferę. W pobliżu działa mała restauracja położona tuż przy samej plaży a na horyzoncie rozciąga się poza morzem pasmo korsykańskich gór.

Korsyka - spacerkiem brzegiem morza po ciepłym piachu

Urokliwe skałki na plaży La Tonnara

La Tonnara - urokliwa plaża warta odwiedzin

Po dłuższym spacerem brzegiem plaży La Tonnara wróciliśmy do samochodu i pojechaliśmy na lody, drinka, obiad i zwyczajnie pospacerować po cudnym Bonifacio. Jak to nam wyszło? Zapraszamy do kolejnej części relacji z podróży samochodem z Polski na Korsykę.

Atrakcje Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu plaży Roccapina?

Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku (5 kilometrów)
Capo Sperone - najpiękniejsze plaże Korsyki z widokiem na Sardynię (12 kilometrów)
Plaża La Rondinara - srebrzysty piach i cudowny turkus (20 kilometrów)
Plaża Santa Giulia - najwspanialsza plaża wschodniej Korsyki (28 kilometrów)
Plaża Tamaricciu - najpiękniejsza plaża Korsyki (34 kilometry)
Camping Arutoli - nasza pierwsza baza noclegowa na południu Korsyki (38 kilometrów)
Plaże i atrakcje wschodniej Korsyki - Rossa - San Ciprianu - Pinarello (45 kilometrów)

Ceny

Parking plaża La Tonnara : darmowy
Parking plaża Paraguan : darmowy

Podsumowanie

Jednym zdaniem. To była piękna przejażdżka!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Capo Sperone - najpiękniejsze plaże Korsyki z widokiem na Sardynię

Francja | następny wpis ↦
Bonifacio - miasto twierdza krok po kroku

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.