TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii Przewodnik Włochy Sardynia Costa Smeralda Nodu Pianu & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

9 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - plaża Cala Banana

Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #20 -

Plaża Cala Banana - Nodu Pianu

I nadszedł ten dzień. Ostatni dzień 21-dniowego pobytu na Sardynii. Jeszcze nie wjechaliśmy na prom, a już zaczęliśmy tęsknić. Tyle miejsc i wspaniałych plaż wciąż pozostaje nieodkrytych...Może za rok? Zobaczymy. A tymczasem czas powoli pakować kempingowe graty.

Z rana spakowaliśmy nasz cały dobytek do samochodu i postanowiliśmy w fajny sposób wykorzystać ten ostatni dzień na wyspie. Podczas porannej kawki na kempingu Cugnana w Porto Rotondo zaplanowaliśmy sobie cały dzień, a plan dnia był taki. Po opuszczeniu kempingu najpierw podjedziemy do Olbii do dużego marketu na zakupy, kolejno odwiedzimy jakąś ładną plażę i pochillujemy troszeczkę, a po plaży pospacerujemy po Olbii jej główną spacerową aleją i przy okazji zjemy obiadokolację. Rejs promem Moby Lines z Olbii do Livorno mieliśmy o dopiero godzinie 22:00.

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu Cugnana***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Cugnana Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Odległość od kempingu Cugnana do plaży Cala Banana : 16 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Cugnana : 43€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Darmowy parking plaża Cala Banana - Olbia

Samochód zaparkowaliśmy na dużym parkingu graniczącym z małą plażą Cala Banana. Parcheggio Cala Banana Nodu Pianu to jedyny parking w tej okolicy dla samochodów osobowych i kamperów. Jest spory i niestrzeżony lecz niestety z brakiem jakiekolwiek cienia. Pozostawiając pojazd na parkingu warto założyć osłonki przeciwsłoneczne. Parking jest całkowicie darmowy. Skorzystaliśmy i zaparkowaliśmy dokładnie w tym miejscu zobacz lokalizację.

Pamiątki z Sardynii - co warto kupić?

Przed godziną 10:00 spakowani opuściliśmy bramę kempingu Cugnana, pożegnaliśmy się z obsługą i ruszyliśmy w stronę Olbii. Do pierwszego celu, tj. marketu, mieliśmy zaledwie 11 kilometrów. Szosą SS125 dotarliśmy w niespełna 10 minut. W markecie Centro Commerciale Terranova z dużym, wygodnym parkingiem zobacz lokalizację, jak to w markecie, kupiliśmy sporo sardyńskiego piwa Ichnusa Non Filtrata - numer jeden wśród piw na wyspie (jest na prawdę pyszne).

Wybraliśmy również spośród wielu odmian słynny likier Mirtu di Sardegna, produkowany na wyspie od czasów starożytnych z rosnącej na Sardynii rośliny o nazwie Mirto, której owoce poddaje się obróbce dzięki której wytwarza się likier o intensywnym kolorze i ciekawym aromacie śródziemnomorskiej roślinności. Ciekawy wyjątkowym smakiem alkohol podaje się na wyspie tuż po posiłku.

Co poza tym? Kochamy żółte sery dlatego zakupiliśmy długodojrzewające Pecorino Sardo Dolce DOP, a finiszując do koszyka włożyliśmy również kawałek sardyńskiej kiełbasy oraz włoskie kawy, znanych i mniej znanych w polskich dyskontach spożywczych producentów. Wybór kaw we Włoszech jest na prawdę przeogromny. Nigdy nie wróciliśmy z Włoch z co najmniej kilkoma kawami w bagażniku ;-) Zwyczajnie nie wypada.

Po zakupach ruszyliśmy w kierunku ostatniej odwiedzonej podczas pobytu na wyspie plaży o ładnej nazwie Cala Banana. Na miejsce dotarliśmy w kilkanaście minut po drodze robiąc postoje z racji ciekawych panoram. Samochód zaparkowaliśmy na dużym parkingu, który na mapach Google i zdjęciach satelitarnych miał być obszarem zalanym wodą. Zapewne tak bywa, ale na szczęście nie w sierpniu.

Plaża Cala Banana

Cala Banana

Spiaggia Cala Banana zlokalizowana jest w pobliżu Nodu Pianu, 2 kilometry od Pittulongu w północno-wschodniej części Sardynii i zaledwie kilka kilometrów od centrum Olbii. Dojazd do plaży w ostatnim odcinku prowadzi polną drogą, która miejscami jest dość wyboista i pełna dziur. Należy jechać wolno i ostrożnie. Plaża jest bardzo przyjemna i warta odwiedzenia, choćby w oczekiwaniu na wieczorny rejs powrotny z Olbii do Livorno.

Krystaliczne czyste morze i płytkie dno

W pobliżu plaży porozrzucane są kamienie tworzące urokliwy klimat

Plaża Cala Banana jest dość mała i wąska, jej długość to zaledwie 220 metrów i około 20 metrów szerokości co sprawia iż plaża jest dość kameralna. Na obydwóch końcach plaży porozrzucane są malownicze kamienie tworzące urokliwy klimat i pomiędzy którymi można dostrzec liczne ławice małych rybek.

Cala Banana jest całkiem odpowiednia dla rodzin z dziećmi za sprawą długich płycizn oraz przyjemnej temperatury morza w tym miejscu. Krystaliczne czyste morze to kolejna zaleta plaży i całkiem sensowne miejsce do snorkelingu - nurkowania z maską i rurką, którą bezwzględnie warto zabrać na Sardynię.

Plaża Cala Banana ma około 220 metrów długości

Cala Banana to dobre miejsce dla rodzin z małymi dziećmi

Na plaży można wypożyczyć tratwy, kajaki oraz leżaki i parasole. Znajduje się tu także mały bar serwujący ciepłe posiłki. Dodamy iż z plaży rozpościera się przyjemny widok na wyspę Tavolara. Ogólnie dość przyjemne miejsce z dala od zabudowań i cywilizacji.

Na plaży Cala Banana spędziliśmy bardzo fajne przedpołudnie, po raz ostatni mocząc stopy w morzu Śródziemnym, jednocześnie wstępnie podsumowując i analizując nasz pobyt i trip po przepięknej Sardynii. Spiaggia Banana jest całkiem idealna do leniwego spędzania czasu na wyspie. Piękne, spokojne i urozmaicone uroczymi widokami miejsce.

Cala Banana znajduje się zaledwie kilka kilometrów od Olbii

Ostatni chill na włoskiej wyspie

A co dalej? Po pożegnaniu się z plażową Sardynią udaliśmy się do portu w Olbii, gdzie na darmowym parkingu w porcie zaparkowaliśmy samochód i pieszo ruszyliśmy w miasto, ale o tym opowiadamy w następnej i zarazem ostatniej części relacji podróży samochodem z Krakowa na Sardynię. Opowiadamy również jak sprawnie przygotować się do powrotu z wyspy na ląd i dlaczego kabina na promie jest całkiem sensownym rozwiązaniem w przypadku nocnego rejsu. Ciao :-)

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu plaży Cala Banana?

Sos Aranzos - czarujące plaże Golfo Aranci na Sardynii (2 kilometry)
Camping Cugnana - poznaj malowniczą okolicę Porto Rotondo (13 kilometrów)
Capriccioli Est - najpiękniejsze plaże Costa Smeralda (20 kilometrów)
Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - Plaża Krów - Squadrone o delle Vacche (21 kilometrów)
San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda (21 kilometrów)
Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - cudna Brandinchi & Lu Impostu (26 kilometrów)
Camping La Cinta & plaża - poznaj San Teodoro i najlepsze miejsca dla rodzin z dziećmi (34 kilometry)
Plaża Isuledda w pobliżu San Teodoro - najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii (36 kilometrów)

Ceny

Kawa : 1,3€
Pizza (porcja) : 2,5€
Lody (porcja) : 1,5€
Obiad : 12€

Bilety i opłaty

Parking plaża Cala Banana : darmowy

Podsumowanie

Spiaggia Cala Banana to całkiem ciekawe miejsce w którym możesz spędzić miło czas tuż przed rejsem powrotnym z Sardynii do Włoch. Dodatkowym atutem jest bliskość portu w Olbii oraz wielu marketów w których w razie potrzeby na spokojnie zrobisz ostatnie zakupy na włoskiej wyspie.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda

Włochy | następny wpis ↦
Powrót z Sardynii krok po kroku - prom z Olbii do Livorno

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.