TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Otoczona parkiem plaża di Balai - poznaj plaże północnej Sardynii Przewodnik Włochy Sardynia Sassari Porto Torres & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

4 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - plaża di Balai

Urokliwe miejsca północnej Sardynii - otoczona parkiem plaża di Balai

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #13 -

Plaża di Balai - Porto Torres

Kolejnego dnia pobytu na campingu Li Nibari wybraliśmy się do Porto Torres. Na małe zakupy, ale przede wszystkim na plażę Spiaggia di Balai, którą zobaczyliśmy na kilku zdjęciach szukając ciekawych miejsc w pobliżu, podczas odpoczynku na przepięknej plaży La Pelosa w Stintino dzień wcześniej. Okazało się, że plaża Balai zlokalizowana jest zaledwie 13 kilometrów od campingu.

Co było robić :)? Po obfitym śniadaniu i porannej kawie na campingu Li Nibari, w promieniach wschodzącego słońca wsiedliśmy do naszego wozidła i ruszyliśmy przed siebie. Szosą SP81 ciągnącą się wzdłuż północnego wybrzeża Sardynii w niespełna kilkanaście minut dotarliśmy do celu krótkiej, jednodniowej wycieczki.

Plaża Balai

Samochód zaparkowaliśmy w pobliżu kościółka Church of Saint Gavinus a Mare, położonego tuż przy morzu, zaledwie kilkanaście kroków od plaży Spiaggia di Balai.

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu Li Nibari***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Li Nibari Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Odległość od kempingu Li Nibari do plaży di Balai : 13 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Li Nibari : 33€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Darmowy Parking w Porto Torres

Parcheggio Porto Torres to parking zlokalizowany na cyplu, w ścisłym pobliżu plaży Balai - ulica Via Lungomare Balai. Możesz zaparkować w tym miejscu zupełnie za darmo. Z darmowego parkingu do plaży Balai prowadzi szeroki i wygodny chodnik z widokiem na morze. Lokalizacja darmowego parkingu zobacz lokalizację.

Parking plaża Balai

Wzdłuż wybrzeża Porto Torres ciągnie się przepiękna widokowa ścieżka rowerowa

Plaża di Balai

Odkryliśmy kolejną plażę północnej Sardynii. Hurra! Do Spiaggia di Balai wprost z parkingu dotarliśmy pieszo chodnikiem ciągnącym się wzdłuż morza. Po niespełna 2 minutach spaceru utwierdziliśmy się, że to będzie kolejny piękny dzień na włoskiej wyspie. Plaża Balai - mała, czarująca zatoczka w Porto Torres otoczona jest cudną, okazałą śródziemnomorską roślinnością.

Spiaggia di Balai Porto Torres Sardinia

Zapowiada się kolejny piękny dzień na Sardynii

Plaża osłonięta wapiennymi klifami tworzy całkiem spektakularną scenerię

Plaża Balai ma niespełna sto metrów długości. Zlokalizowana w centrum zatoki Asinara, swoją nazwę wzięła od pobliskiego kościółka San Gavino, położonego na klifie z uroczym widokiem na morze Śródziemne. Całe wybrzeże Balai wypełnione jest skalnymi formacjami, kryjącymi liczne jaskinie. Idealne miejsce do uprawiania snorkeling'u. Plaża osłonięta wapiennymi klifami tworzy całkiem spektakularną scenerię.

Porto Torres - park miejski

Urokliwa plaża Balai znajduje się w północnej części włoskiej wyspy

Park miejski zawieszony nad zatoką otaczającą plażę Balai pozwala podziwiać z góry krystaliczne morze mieniące się niesamowitymi kolorami, od szmaragdowozielonego po turkus. W parku tuż nad plażą Balai młodzież wypoczywała w czasie pandemii pod palmami w pięknych okolicznościach śródziemnomorskiej przyrody. Tak można żyć!

Plaża otoczona jest bardzo przyjemnym parkiem

My też chcieliśmy korzystać z uroków życia, dlatego po zejściu na plażę kamiennymi schodami rozłożyliśmy nasz plażowy ręcznik nieco z dala od wypoczywających osób. Nasza kameralna miejscówka, czyli plażowanie w dobie pandemii covid-19 znajdowała się w prawym zakolu niedużej plaży Balai. Koc rozłożyliśmy tym razem na wielkim kamieniu, aby złapać nieco chłodu tegoż gorącego od porannych godzin dnia.

Balai - mała, czarująca zatoczka w Porto Torres

Spacerek po plaży w miłych okolicznościach przyrody

Plażowanie w dobie pandemii covid-19

Miękki piasek, krystaliczna woda, lśniące kolory morza zachęcały do budowania zamków z piasku. Okolica plaży Balai jest całkiem atrakcyjna. Dodatkowo wzdłuż plaży i wybrzeża ciągnie się przepiękna, bardzo widokowa ścieżka rowerowa. Każdy znajdzie coś dla siebie!

Wybrzeże Balai cechują wapienne skalne formacje

Ceny w sklepie spożywczym znanej sieci dyskontów

Po leniwym plażowaniu podjechaliśmy wprost z plaży do pobliskiego sklepu znanej niemieckiej sieci dyskontów na literę L ;-) W Polsce wielkopowierzchniowe markety widoczne są z kosmosu, tymczasem na Sardynii przejechaliśmy koło sklepu niemal go nie zauważając. Schowany gdzieś między tutejszymi kamienicami wkomponował się niemal niezauważalnie.

Okej, pewnie interesują Cię ceny na Sardynii? W końcu wyspa = zawsze wyższe ceny niż na lądzie. W końcu Włochy = zawsze wyższe ceny niż w Polsce.

Ceny podstawowych produktów spożywczych były identyczne, a czasem nawet ciut niższe niż w Polsce, pomimo wysokiego kursu waluty € w sierpniu 2020 roku, wynoszącego ~4,49zł za 1€. Taka ciekawostka! Więc, jeśli ktoś mówi Wam, że Włochy są drogie, to prawdopodobnie dawno nie był w Polsce? I tym akcentem kończymy dzisiejszy log z niebanalnej wizyty na plaży di Balai w Porto Torres na Sardynii.

Po zakupach wróciliśmy na camping, a Ciebie zapraszamy do kolejnej części podróży samochodem z Krakowa na Sardynię, w której opisujemy naszą wizytę w kolejnym ładnym sardyńskim miasteczku. Do zobaczenia w Castelsardo, ciao :-)

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu plaży di Balai?

Camping Li Nibari i plaża Marina do Sorso (17 kilometrów)
La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino (28 kilometrów)
Malownicze miasteczka północnej Sardynii - odwiedzamy Castelsardo (40 kilometrów)

Ceny

Ceny produktów spożywczych w sklepie Lidl : zbliżone do tych w Polsce

Bilety i opłaty

Parking plaża di Balai : darmowy

Podsumowanie

Spiaggia di Balai jest najpiękniejszą i najbardziej popularną plażą w Porto Torres. Jeśli będziecie w pobliżu, warto zatrzymać się tutaj choćby na godzinkę lub dwie. Przyjemna plaża, malownicze klify kryjące liczne jaskinie raz park miejski to idealne miejsce na spędzenie ciekawego popołudnia.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino

Włochy | następny wpis ↦
Malownicze miasteczka północnej Sardynii - odwiedzamy Castelsardo

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.