TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda Przewodnik Włochy Sardynia Costa Smeralda Santa Teresa di Gallura & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

1 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - plaża Rena Bianca

Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #8 -

Plaża Rena Bianca - Santa Teresa di Gallura

Najpiękniejsza! Tym jednym tylko słowem moglibyśmy określić naturalne walory tej nietuzinkowej plaży i jej okolicy. Do plaży z centrum miasteczka prowadzi droga z pięknym widokiem na Korsykę, a na jej końcu po lewej stronie znajduje się miejski parking. Plaża Rena Bianca zlokalizowana w miejscowości Santa Teresa di Gallura to naszym zdaniem najpiękniejsza plaża i okolica w tej części Sardynii.

Droga prowadząca z miasteczka wprost na plażę Rena Bianca

Makia czy może jednak magia!

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu La Liccia***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping La Liccia Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Odległość od kempingu La Liccia do plaży Rena Bianca : 8 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu La Liccia : 37€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Parking plaża Rena Bianca

Parking Rena Bianca

Parcheggio Rena Bianca to jedyny parking położony tuż przy plaży. Parking dysponuję kilkudziesięcioma miejscami, dlatego zalecamy aby na plażę wybrać się już w godzinach porannych, a zwłaszcza w miesiącu sierpniu, kiedy Włosi mają wakacje. Ceny parkingów za godzinę postoju w północno-wschodniej części Sardynii są bardzo zbliżone. Godzina parkowania to koszt od 1€ do 2,5€ za samochód osobowy. Parking przy plaży Rena Bianca kosztował 1€/1h. Lokalizacja parkingu zobacz lokalizację.

Plaża Rena Bianca

Rena Bianca znajduje się zaledwie kilkaset metrów na północ od centrum starożytnego miasteczka Santa Teresa. Plaża nie jest długa, zaledwie około 200 metrów ale z racji położenia i otaczających ją urokliwych skalnych form i licznych punktów widokowych, możemy śmiało napisać, że jest po prostu najpiękniejszą plażą w bliskiej okolicy Capo Testa na wybrzeżu Costa Smeralda.

Sardynia - Rena Bianca

Rena Bianca, plaża zlokalizowana w północno-wschodniej części wyspy

Wejście na plażę Rena Bianca

Walorem Rena Bianca jest przede wszystkim bardzo jasny, drobny i miękki jak mąka piach. Dodatkowo plaża oblewana jest przez przepiękny kolor ultra turkusowego morza. Kolor wody jest po prostu obłędny, zachwyca tysiącem odcieni od niebieskiego po turkusowy i zielony, a sama plaża otoczona klifami i pachnąca śródziemnomorską roślinnością otrzymała "niebieską flagę". Tym samym Rena Bianca znajduje się na naszej liście najlepszych TOP10 plaż północnej Sardynii.

Naszym zdaniem najpiękniejsza plaża i okolica w tej części Sardynii

Wspaniałe, naturalne walory tej nietuzinkowej plaży i jej okolicy

Bajkowe formy skalne tuż obok plaży Rena Bianca

Na plaży znajdziecie pełen serwis. Możecie wypożyczyć sobie leżaczki, parasole, rowerki wodne, a na wzgórzu tuż nad plażą znajduje się bar serwujący przekąski i napoje. Dodamy, że Rena Bianca to całkiem niezła plaża dla rodzin z dziećmi ponieważ woda tutaj pozostaje płytka przez kilka metrów, a plaża jest osłonięta od wiatrów.

Wspaniałe skały wyrastają pionowo z turkusowego morza

Urokliwa ścieżka prowądząca dookoła pięknego cypelka

Rena Bianca w Santa Teresa di Gallura na Sardynii to także idealne miejsce dla miłośników snorkelingu. Wokół otaczających plażę wspaniałych skał, wyrastających pionowo z turkusowego morza żyje sporo kolorowych rybek i innych morskich zwierzaków ;)

Zanim rozpoczęliśmy plażowanie i wodne szaleństwo w płytkich wodach Rena Bianca, wybraliśmy się dobrze przygotowaną ścieżką prowadzącą wzdłuż wschodniej części plaży na wzgórze Longonsardo. Malownicza i bardzo urokliwa ścieżka prowadziła dookoła niedużego cypelka z plaży aż do wieży obronnej Torre di Longonsardo.

La Crucitta & Torre di Longonsardo

Niespiesznym spacerem docieramy do miejsca pamięci La Crucitta, skąd rozpościera się malowniczy widok na morze Śródziemne, a także na niewielki port miasteczka Santa Teresa di Gallura, skąd m.in. możecie popłynąć do Bonifacio na Korsyce, oddalonego zaledwie 16 kilometrów od Sardynii.

La Crucitta

Belvedere di Torre Longonsardo

Santa Teresa di Gallura - Torre di Longonsardo

La Crucitta to również punkt obserwacyjny z krzyżem w imię pamięci zastrzelonego porucznika, który starał się by tuż po zawieszeniu broni podczas II wojny światowej nie doszło do jej wznowienia. Idąc dalej ścieżką w górę dotarliśmy Belvedere di Torre Longonsardo, punktu widokowego do podziwiania morza, skał i rozbijających się o nie fal.

Cudne wybrzeże Santa Teresa di Gallura

Śródziemnomorska roślinność i plaża Rena Bianca

Ciut powyżej znajduje się okrągła, bardzo ładna obronna wieża Torre Longonsardo z której roztacza się przepiękny widok na dzikie i miejscami trudno dostępne wybrzeże Gallury. Wieża zbudowana została w 1599 roku, a jej optymalna lokalizacja blisko morza i wysoko zbudowana na granitowym klifie pozwalała uniknąć lub przynajmniej złagodzić ataki wroga. Torre di Longonsardo ma średnicę 19 metrów i wysokość 11 metrów.

Plażę otaczają urokliwe skalne formy i liczne punkty widokowe

Nasz 6-letni pasjonat pięknych miejsc i cudnych plaż

Wejście do wieży kosztuję 2€, ale przyznamy iż widoki z górnego tarasu są identyczne z tymi na puncie widokowym Belvedere di Torre Longonsardo, zlokalizowanym kilka metrów poniżej. Wybór należy do Was, a my kierujemy się w kierunku plaży Rena Bianca po drodze odkrywając kolejne przepiękne miejsca i dziwaczne formy granitowych skał, położone wśród śródziemnomorskiej makki. Bajka!

Rena Bianca otoczona klifami i pachnąca śródziemnomorską roślinnością otrzymała niebieską flagę

Wodne szaleństwo w turkusowych wodach plaży Rena Bianca

Santa Teresa di Gallura

Po świetnym plażowaniu na Spiaggia Rena Bianca wybraliśmy się pieszo pnącą ostro w górę ulicą do centrum miasteczka Santa Teresa di Gallura. Tą niewielką miejscowość położoną na północnym krańcu Sardynii w prowincji Sassari zamieszkuję zaledwie ok. 6tyś mieszkańców.

Po świetnym plażowaniu wybraliśmy się pieszo pnącą ostro w górę ulicą do centrum miasteczka Santa Teresa

Lody, włoskie lody dla ochłody ;-)

Życie miasteczka skupia się głównie dookoła placu Piazza Vittorio Emanuele I, otoczonego kolorowymi kamieniczkami. Na włoskie lody wybraliśmy się do Gelateria G’ala Santa Teresa Gallura, ale musimy przyznać, że każde lody, które jedliśmy w przeróżnych miejscach Sardynii były gorsze smakiem w porównaniu z tymi na włoskim lądzie. Spróbowaliśmy także lokalnych Panadas - nadziewanych grzybkami pierożków w formie muszli, a na koniec skusiliśmy się na sardyńską pizzę na kawałki, dzięki czemu spróbowaliśmy trzech różnych smaków w Pizza Good zobacz lokalizację.

Piazza Vittorio Emanuele I

Urokliwe uliczki małego centrum Santa Teresa di Gallura

W godzinach mocno popołudniowych wróciliśmy do naszej bazy noclegowej - Camping La Liccia. Bez wieczornego basenu się oczywiście nie obyło, ale taki już był nasz...sardyński los ;-)

Kolorowe i puste uliczki miasteczka Santa Teresa

Następnego dnia w godzinach porannych spakowaliśmy nasz hotel i ruszyliśmy na kolejny camping w kierunku najpiękniejszej laguny Europy po drodze zahaczając o Rajskie Wybrzeże - Costa Paradiso. O tym poczytacie Kochani w kolejnej części naszej wyprawy samochodem z Krakowa na Sardynię. Cześć :)

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu Santa Teresa di Gallura?

Capo Testa - kraina z baśni (1 kilometr)
La Licciola - zjawiskowa plaża wschodniego wybrzeża Sardynii (11 kilometrów)
Camping La Liccia - odkryj Szmaragdowe Wybrzeże Costa Smeralda (11 kilometrów)
Plaża Monti Russu i Skała Słonia - zjawiskowe miejsca północnej Sardynii (18 kilometrów)
Rajskie Wybrzeże Costa Paradiso i plaża Li Cossi (43 kilometry)
San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda (48 kilometrów)

Bilety i opłaty

Lody : 2€/porcja
Pizza na kawałki : 2€
Parking : 1€/1h

Podsumowanie

Bardzo fajnie spędzony dzień na plaży Rena Bianca oraz w miasteczku Santa Teresa di Gallura utwierdził nas, że Sardynia to kraina nie tylko przepięknych miejsc, cudownych plaż i niewielkich, kolorowych miasteczek, w których czas toczy się nad wyraz wolno, ale także kraina niebanalnych smaków. Warto spróbować wszystkiego :)

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Capo Testa - kraina z baśni

Włochy | następny wpis ↦
Plaża Monti Russu i Skała Słonia - zjawiskowe miejsca północnej Sardynii

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.