TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Plaża Monti Russu i Skała Słonia - zjawiskowe miejsca północnej Sardynii Przewodnik Włochy Sardynia Costa Smeralda Aglientu & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

2 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - Roccia dell Elefante

Urokliwe miejsca północnej Sardynii - plaża Monti Russu i Skała Słonia

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #9 -

Plaża Monti Russu i Skała Słonia

Costa Smerdalda to bez wątpienia jeden z najpiękniejszych regionów północnej Sardynii. Po wspaniałym dniu spędzonym na plaży Rena Bianca i spacerze po miasteczku Santa Teresa di Gallura, postanowiliśmy ruszyć w kierunku najpiękniejszej laguny w Europie. W godzinach porannych spakowaliśmy nasz namiot i opuściliśmy camping La Liccia, który możemy polecić jako świetną bazę noclegą w tej części wyspy.

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu La Liccia***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping La Liccia Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Odległość od kempingu La Liccia do plaży Monti Russu : 8 kilometrów.
Odległość od kempingu La Liccia do Skały Słonia : 59 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu La Liccia : 37€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Atrakcje po drodze w kierunku laguny w Stintino!

Po opuszczeniu bram campingu skierowaliśmy się na zachód, podążając malowniczą drogą SP90 wiodącą wzdłuż północnego wybrzeża Sardynii. Dojazd na kolejny camping o nazwie Li Nibbari, oddalony około 80 kilometrów od campingu La Liccia postanowiliśmy sobie jednak mocno urozmaicić.

Pierwszym celem tegoż dnia była oddalona zaledwie 9 kilometrów od campingu La Liccia plaża Monti Russu do której dotarliśmy w niespełna kilka minut jazdy. Dojazd do plaży jest dobrze oznakowany. Po minięciu miejscowości Vignola wystarczy podążać za znakami "Spiaggia Monti Russu".

Darmowy Parking plaża Monti Russu

Parcheggio Monti Russu to darmowy parking położony w pobliżu plaży o tej samej nazwie. My zaparkowaliśmy wzdłuż sosnowego lasu i na utwardzonej ulicy o nazwie Str. Monti Russu, prowadzącej do niewielkiego parkingu jak i samej plaży. Lokalizacja parkingu zobacz lokalizację.

Plaża Monti Russu

Plaża Monti Russu zlokalizowana jest w prowincji Olbia-Tempio, w północnej części Sardynii w pobliżu rejonu Costa Paradiso. Wprost z parkingu do plaży dotarliśmy pieszo w niespełna kilka minut. Swoją nazwę okolica zawdzięcza kolorom skał cypla Monti Russu podczas zachodzącego słońca. Plaża nie jest wielka, zaledwie 300 metrów długości, ale bardzo klimatyczna. To miejsce w którym jasnożółty piach miesza się z granitowymi skałami o rdzawym miejscami kolorze i pięknym, turkusowym morzem. Dodatkowo tutejszą okolicę otacza wspaniała, śródziemnomorska roślinność.

Najpiękniejsze plaże północnej Sardynii - Monti Russu

Piękne widokowo dojście deptakiem na okoliczne małe i kameralne plaże

Dla urozmaicenia pobytu możecie wybrać się na krótką wędrówkę i wspiąć się na cypel Monti Russu, z którego widać siostrzaną Korsykę, a także cypel Capo Testa. Nam tegoż dnia pogoda niestety od godzin porannych nie dopisywała. Liczne chmury na niebie zasłaniały słońce, które winno oświetlać tą wspaniąłą okolicę.

Okolica plaży Monti Russu, północna Sardynia

Wybraliśmy się na spacer bardzo malowniczą kładką, prowadzącą w kierunku kolejnej pięknej plaży Spiaggia Lu Litarroni. Świetnie przygotowany, drewniany deptak prowadzi wzdłuż morza po wydmach, pomiędzy którymi ukryły się przepiękne i bardzo kameralne małe plaże. Nie jest to jednak miejsce idealne do kąpieli dla rodzin z dziećmi, gdyż pomimo w większości piaszczystego dna, morze w szybkim tempie nabiera głębokości.

Miejsce jest wyjątkowo urokliwe

Małe, urokliwe plaże północnej części wyspy

Tutejsza plaża składa się z drobnego piasku o żółtym zabarwieniu

Po widokowym spacerze wśród pięknych okoliczności przyrody wróciliśmy na parking, skąd ruszyliśmy do kolejnej zaplanowanej tegoż dnia atrakcji, tj. osobliwej Skały Słonia, po drodze odwiedzając przepiękne wybrzeże Costa Paradiso, w którym to najbogatsi tegoż świata mają swoje wille, często "schowane" wśród majestatycznych, potężnych skał. O Costa Paradiso piszemy w kolejnej części naszej wyprawy samochodem z Krakowa na Sardynię, a tymczasem jedziemy odwiedzić sardyńskiego Słonia!

Roccia dell Elefante - Skała Słonia

Z parkingu plaży Monti Russu wróciliśmy na szosę SP90. Do pokonania mieliśmy około 55 kilometrów. Skała Słonia na Sardynii zlokalizowana jest w pobliżu pięknej miejscowości Castelsardo, którą również odwiedziliśmy i opisaliśmy w jednej z części podróży po wyspie. Drogą o oznaczeniu SP90 w kierunku zachodnim jedzie się dość szybko i wygodnie. Pamiętajcie by obserwować znaki, gdyż aby dotrzeć do Elephant Rock Sardinia - Skały Słonia trzeba w pewnym momencie zjechać z drogi głównej w prawo. Zjazd jest dość dobrze oznakowany, jeśli jednak coś pójdzie nie tak za pierwszym razem, to tuż za tunelem drogi SP90 jest kolejny zjazd w prawo, którym dotrzecie do w/w atrakcji.

Skała Słonia

Skała przypominająca Słonia ma około czterech metrów wysokości

W pobliżu Skały Słonia nie ma żadnego parkingu, dlatego najlepiej zatrzymać się nieco poniżej, około 50 metrów od skały tuż przy samej ulicy, vis a vis krzyżówki.

Skała Słonia to niewątpliwa atrakcja włoskiej wyspy

Roccia dell Elefante - Skała Słonia to bez wątpienia jedyna w swoim rodzaju atrakcja północnej Sardynii, również na skalę światową! Skała o rdzawym kolorze ma około czterech metrów wysokości i do złudzenia przypomina prawdziwego Słonia. I pomyśleć, że ten starożytny, prehistoryczny pomnik sardyńskiej przyrody wyrzeźbiły wyłącznie warunki atmosferyczne i natura. Coś niesamowitego!

Sardynia - Skała Słonia

Malownicza okolica Skały Słonia na Sardynii

Na koniec dodamy, że Skałę Słonia otacza przepiękny, sielankowy krajobraz Valledorii i Nuraghe Paddaggiu. Idealne miejsce na krótki odpoczynek w cudownych okolicznościach przyrody!

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu Monti Russu i Skały Słonia?

Camping La Liccia - odkryj Szmaragdowe Wybrzeże Costa Smeralda (9 kilometrów)
Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda (18 kilometrów)
Capo Testa - kraina z baśni (18 kilometrów)
La Licciola - zjawiskowa plaża wschodniego wybrzeża Sardynii (23 kilometry)
Rajskie Wybrzeże Costa Paradiso i plaża Li Cossi (26 kilometrów)
San Pantaleo - najpiękniejsze miasteczka Costa Smeralda (47 kilometrów)

Bilety i opłaty

Parking plaża Monti Russu : darmowy

Podsumowanie

Plażę Monti Russu i jej okolicę polecamy osobom kochającym małe, ustronne i niezabetonowane miejsca. Z racji niedalekiej odległości od Santa Teresa di Gallura, plaża stanowi naszym zdaniem doskonałą alternatywę dla plaż w regionie Costa Smeralda i półwyspu Capo Testa. Darmowy parking może być dodatkowym atutem.

Skała Słonia to przede wszystkim nietuzinkowa atrakcja zlokalizowana przy drodze wzdłuż północnego wybrzeża wyspy. Jeśli będziecie jechać do Stintino wprost z Santa Teresa di Gallura, koniecznie musicie się zatrzymać na pamiątkowe zdjęcie przy tej osobliwej skale. Polecamy!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Rena Bianca - najpiękniejsza plaża Costa Smeralda

Włochy | następny wpis ↦
Rajskie Wybrzeże Costa Paradiso i plaża Li Cossi

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.