TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Termoli - spacerem po Starówce i najpiękniejszej plaży regionu Molise Przewodnik Włochy Molise Termoli & okolice

Polub nas na Facebooku

25 czerwiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Włochy - Termoli

Termoli - spacerem po Starówce i najpiękniejszej plaży regionu Molise

Zwiedzamy Włochy

- najpiękniejsze miejsca i atrakcje turystyczne

Część #12 -

Termoli

Po kilku dniach spędzonych na campingu Rubicone u stóp wybrzeża Adriatyku, udaliśmy się w dalszą drogę do oddalonego o niespełna 370 kilometrów Termoli. To nie duże włoskie miasteczko położone nad samym morzem nie było celem samym w sobie, ale to właśnie tutaj postanowiliśmy pospacerować i zjeść obiad w wysoko ocenianej na internecie lokalnej pizzeri.

Po porannym śniadanku na campingu w Rimini spakowaliśmy nasz mały hotel i ruszyliśmy na południe Włoch autostradą A14, ciągnącą się wzdłuż adriatyckiego wybrzeża w kierunku Bari. Do Termoli dotarliśmy po niespełna kilku godzinach jazdy samochodem w międzyczasie dochodząc do wniosku z racji ciekawych widoków zza okien samochodu, że im dalej na południe kraju, tym widoki coraz piękniejsze.

Autostrada A14 Rimini - Termoli

Wjeżdżamy do centrum Termoli

Jadąc z Rimini do Termoli przekroczyliśmy dwa włoskie regiony, Marche i Abruzję. Autostrada A14 Rimini - Termoli jest widokowo bardzo urozmaicona i na pewno nie będziecie się nudzić w podróży. Po dotarciu na miejsce pozostawiliśmy samochód na jednym z parkingów zlokalizowanych nad samym morzem i jednocześnie praktycznie w samym centrum. Opłaciliśmy postój w parkometrze (warto mieć drobne € ze sobą) i dalej pieszo ruszyliśmy na spacer po najstarszej części włoskiego miasteczka.

Parking Termoli - w centrum z widokiem na morze i zabytki

Parcheggio Termoli to doskonały, nie duży parking położony nad samym morzem przy placu Piazza San't Antonio. Cena parkingu za godzinę postoju to koszt 0,8€ za samochód osobowy. Lokalizacja parkingu zobacz lokalizację.

Termoli - parking miejski z widokiem na Adriatyk

Gdzie nocowaliśmy?

Na południe Włoch z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Przed dotarciem do Termoli nocowaliśmy m.in. na świetnym kempingu Kemping Rubicone Rimini, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Rubicone Rimini lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Odległość od kempingu Rubicone do Termoli : 377 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Rubicone : 38€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Termoli - atrakcje najładniejszego miasteczka regionu Molise

Miasteczko Termoli jest niewielką miejscowością liczącą zaledwie 33tyś. mieszkańców. Zlokalizowane jest nad morzem Adriatyckim w regionie Molise, mniej więcej w połowie włoskiego buta. Założone w V wieku przez Gotów kusi piękną plażą i leniwym klimatem. Zachowało małe i ładne Centro Storico, które było naszym celem dzisiejszego dnia połączonego z wieczorną kolacją.

Termoli

Starówka Termoli

Z parkingu maszerujemy wprost do Centro Storico. Najstarszą częścią miasta jest cypel wynurzający się wprost z turkusowego morza Adriatyckiego. Wejście do opasanego kamiennymi murami średniowiecznego Termoli (borgo vecchio) strzeże Castello Svevo, twierdza zbudowana w 1247 roku na miejscu wcześniejszego zamku Normanów. U stóp twierdzy znajduje się punkt widokowy na górne miasto i ciągnącą się aż po horyzont, wspaniałą plażę miejską.

Termoli, jedn z dwóch dużych kurortów wakacyjnych w regionie Molise

Leniwe popołudnie w Termoli

Spacerkiem dookoła najstarszej części miasteczka

W tym miejscu wkraczamy do ścisłego Borgo Vecchio, by pospacerować wśród potężnych murów miejskich oplatających Starówkę w Termoli. Widoki co krok mamy zacne. Piękne, turkusowe morze Adriatyckie i różnobarwne fasady niskiej zabudowy tutejszych budynków w blasku popołudniowego słońca wyglądają bajecznie. Bez zbędnego pośpiechu uliczką Viale dei Trabucchi podążamy przed siebie.

Termoli w blasku popołudniowego słońca

Pozdrawiamy Was serdecznie z Termoli :)

Najmłodszy turysta daje radę. Nie marudzi i twierdzi, że się nie nudzi :-)

Nasz najmłodszy, 4-letni turysta daje radę. Nie marudzi i twierdzi, że się nie nudzi :-) Uff! Chyba nie jest świadom, że przed nim jeszcze do pokonania 3300 kilometrów z blisko 5100 kilometrowej tegorocznej, włoskiej przygody.

Agata foci lokalny kwiatostan

Po środku Centro Storico tuż przy Placu Katedralnym stoi piękna romańska katedra, której budowę rozpoczęto z końcem XII wieku. W krypcie kościoła przechowywane są relikwie patrona. My spacerujemy dalej, tutejsza Starówka to gąszcz wąskich, kolorowych uliczek, gdzie najwęższa mierzy zaledwie 51cm szerokości :)

Włoskie klimaty i nadmorskie klimaciki

Termoli - wąskie uliczki Centro Storico

Średniowieczne centrum to gąszcz wąskich uliczek

Prawie wszystkie uliczki Centro Storico w Termoli prowadzą w kierunku Adriatyku, oferując przy tym urokliwe panoramy. Spacer po średniowiecznej Starówce kończymy przy wieży Belver, a stamtąd udajemy się prosto na plażę.

Plaża w Termoli

Przepiękna plaża Sant' Antonio w Termoli nad którą góruję nadmorska, potężna zabudowa fortyfikacyjna Centro Storico jest bardzo czysta i szeroka.

Termoli - Castello Svevo, twierdza wraz z murami obronnymi stanowiła część fortyfikacji chroniących port

Plaża charakteryzuje się bardzo drobnym piaskiem i spokojnym morzem, dobrze chronionym przez długą barierę falochronów. Na plaży Sant Antoni w doskonałej wręcz geometrii ustawiono kilka rzędów parasoli. My skupiliśmy się na popołudniowym spacerku z widokiem na Trabucchi. Trabucchi to drewniane konstrukcje z sieciami służące do połowu ryb. Są charakterystyczne dla Molise, także dla Abruzji i Gargano.

Plaża Termoli

Z 4-latkiem do Włoch

Plaża w Termoli jest bardzo czysta, szeroka i piękna

Nasz mały podróżnik chyba mocno zgłodniał, gdyż rozpoczął bardzo marudzić. Cóż było począć :)? Wprost z plaży szybciutko pomaszerowaliśmy na wieczorną ucztę w kierunku nowego centrum.

Oliviero w każdym z odwiedzonych miejsc sprawdza temperaturę morza

Ekipa TravelPasja ;)

Centrum Termoli & Corso Nazionale

Nowe centrum miasteczka to siatka prostopadłych ulic wytyczonych w XIX wieku, a Corso Nazionale to najbardziej reprezentacyjna ulica Termoli. Krzyżuje się tutaj 42-gi równoleżnik północy i 15-ty południk wschodu. Ta najmłodsza część włoskiego miasteczka słynie z świetnych restauracji.

Najmłodsza część Termoli słynie z świetnych restauracji

Corso Nazionale, reprezentacyjna ulica Termoli

Plac Vittorio Veneto i pomnik Poległych

Na placu Vittorio Veneto zlokalizowanym mniej więcej w połowie traktu Corso Nazionale Termoli, tuż przy pomniku Poległych z pomocą map google szukaliśmy najlepszej pizzy w mieście. Po ciężkim wyborze, z racji iż większość pizzeri miała co najmniej dobre opinie, wybraliśmy Frederiks Ristorante, którą pysznie polecamy na obiadokolację. Zamówiliśmy trzy różne Pizze i każda z nich smakowała wybornie jak na Włochy przystało!

Wieczorny spacerek po górnym Termoli

Frederiks Ristorante, pysznie polecamy na obiadokolację

Pojedzeni i lekko po całodziennym spacerku znużeni wróciliśmy na parking przy placu San't Antonio, a stamtąd ruszyliśmy w kierunku wjazdu na autostradę A14 prowadzącą do kolejnego celu naszej podróży - przepięknej Apulii.

Jak dotrzeć do Termoli

Do tego niewielkiego miasteczka możecie dotrzeć autostradą A14 biegnącą z północy w kierunku południa Włoch. Termoli ma również wygodne połączenia kolejowe z wieloma włoskimi miastami, tj. Ancona, Bolonia czy Bari. Pociągi zatrzymują się przy Piazza Garibaldi. Docierają tu także autobusy z Rzymu, a latem kilka razy w ciągu dnia odpływają promy na ciekawą wyspę Tremiti.

Ceny

Kawa : 1,2€
Herbata : 1€
Pizza : 7€
Woda mineralna 1,5l. : 0,38€
Lody (gałka) : 1,2€

Bilety i opłaty

Autostrada Rimini Nord - Termoli (365km) : 26,20€
Paliwo ON/diesel na włoskiej autostradzie : 1,65-1,72€/1 l.
Parking Termoli : 0,8€/1h

Podsumowanie

Termoli to przyjemne, dość leniwe nadmorskie miasteczko położone w centralnej części Włoch. Miejsce warte pospacerowania, poplażowania i skosztowania smacznej Pizzy. Dla nas było jedynie przerywnikiem w podróży samochodem z Krakowa na koniec włoskiego obcasa. Miłym przerywnikiem.

Jeśli zamierzacie odwiedzić region Molise, Termoli stanowi ciekawą atrakcję turystyczną, idealną na kilku dniowe wakacje, lub popołudniowy spacer połączony z dobrze spienionym Cappuccino!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Camping Rubicone Rimini - samochodem z Krakowa do Apulii

Włochy | następny wpis ↦
Spacerem po uroczym Polignano a Mare z najsłynniejszą plażą Apulii

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.