TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Wyprawy samochodowe Chorwacja samochodem Road Trip - widokowe drogi - ciekawe wycieczki

26 sierpień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #1)

Camping Krvavica - kameralne miejsce w pobliżu Makarskiej

Chorwacja - Krvavica - Camping Krvavica - Plaża Krvavica

Camping AutoCamp Krvavica to mały, bardzo kameralny kemping położony w otoczeniu sosen i drzew oliwnych pomiędzy górami a morzem Adriatyckim. W samym sercu Riwiery Makarskiej. Kamping przytulony jest do wysokich skał, które dają sporo cienia i serwują chłodną, lecz odprężającą atmosferę. Na camping Krvavica dotarliśmy jak zwykle bez żadnej rezerwacji. Wybraliśmy ten obiekt, gdyż tegoroczną podróż wzdłuż chorwackiego wybrzeża chcieliśmy rozpocząć od...

28 sierpień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #2)

Riwiera Makarska – najpiękniejszy zakątek Chorwacji u stóp góry Biokovo

Chorwacja - Makarska - Plaża Makarska - Stare Miasto - Ścieżka św. Piotra - Plac Kacicev trg

Makarska - miasto w południowo-wschodniej Chorwacji, położone na wybrzeżu Adriatyku po obu stronach gór Biokovo i zarazem w samym sercu uroczej Dalmacji. Ten największy nadmorski chorwacki kurort turystyczny położony jest około 1300 kilometrów od Krakowa i 65 kilometrów od Splitu, na wysokości wyspy Brać. Makarską zamieszkuję około 15tyś. mieszkańców, więc możnaby przyjąć iż w Chorwacji jest średniej wielkości miasteczkiem. Należy jednocześnie do...

29 sierpień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #3)

Camping Kupari - tani nocleg z przyjemną plażą w Zatoce Wymarłych Hoteli

Chorwacja - Kupari - Camping Kupari - Plaża Kupari

Kolejnego dnia pobytu w Chorwacji spakowaliśmy z rana nasz namiot i ruszyliśmy w kierunku Dubrownika. Z kempingu Krvavica udaliśmy się do miejscowości Zagvozd, skąd dalej autostradą A1 pojechaliśmy w stronę Czarnogóry i tym samym w stronę kolejnego kempingu zlokalizowanego w pobliżu najwspanialszego miasta południowej Dalmacji. Do pokonania tegoż dnia mieliśmy około 190 kilometrów. Niemalże cała droga na odcinku Makarska - Dubrownik jest szalenie...

30 sierpień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #4)

Dubrownik - najwspanialsze chorwackie miasto twierdza nad Adriatykiem

Chorwacja - Dubrownik - Stare Miasto - Fort Lovrijenac - Mury Miejskie - Szczyt SRD

Pracujemy nad relacją z tej podróży... z tego miejsca.

3 wrzesień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #5)

Camping Seget - najlepsze atrakcje Trogiru w zasięgu urokliwego spaceru

Chorwacja - Trogir - Camping Seget - Zamek Trogir - Stare Miasto - Katedra św. Wawrzyńca

Trogir. Zamierzasz odwiedzić jedno z najpiękniejszych miast w Chorwacji? Dobrze trafiłeś. W niniejszej recenzji opowiemy Ci, gdzie się zatrzymać w pobliżu, jak dotrzeć do miasta i co koniecznie warto zobaczyć. Na camping Seget dotarliśmy późnym popołudniem wprost z zjawiskowego Mostaru w Bośni i Hercegowinie, który odwiedziliśmy zupełnie przypadkowo w drodze powrotnej z Kotoru w Czarnogórze. O atrakcjach Bośni i Hercegowiny jak i Czarnogóry piszemy...

5 wrzesień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #6)

Camping Zaton - jeden z najwspanialszych campingów Środkowej Dalmacji

Chorwacja - Nin - Camping Zaton - Plaża Zaton - Aquapark Zaton Holiday Resort

Po dniu pełnym pięknych wrażeń spędzonym w bardzo, ale to bardzo urokliwym Trogirze i ostatnim noclegu na campingu Seget, który opisaliśmy w poprzedniej części relacji z podróży samochodem z Krakowa do Chorwacji, nastał czas obrania powolnego kierunku w stronę Polski. Powolnego, gdyż postanowiliśmy zwiedzić jeszcze Zadar oraz odpocząć na najlepszym chorwackim kampingu. Środkowa Dalmacja. Camping Resort Zaton był ostatnim miejscem noclegowym...

7 wrzesień, region : Dalmacja, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #7)

Zadar - włoski styl w chorwackim wydaniu miasto które trzeba zobaczyć

Chorwacja - Zadar - Plac Ludowy - Kościół św. Chryzogona - Forum Romanum - Brama Lądowa

Ostatnim chorwackim miastem jakie odwiedziliśmy podczas podróży wzdłuż chorwackiego wybrzeża była stolica północnej Dalmacji. Zadar, bo o nim mowa podobno mógłby konkurować z przepięknym Dubrownikiem gdyby nie fakt, że podczas drugiej wojny światowej został całkowicie zbombardowany, a do dziś przetrwał jedynie fragment miejskim murów obronnych oraz kilka zabytków w tym ruiny rzymskich budowli, kilka kościołów, zabytkowe bramy, pałace i arsenał z XVIII wieku....

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.