TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Wyprawy samochodowe Chorwacja samochodem Road Trip - widokowe drogi - ciekawe wycieczki

4 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #1)

Samochodem z Krakowa na Istrię - opis trasy krok po kroku

Chorwacja - Umag

Kilka dni temu wróciliśmy z Chorwacji, którą odwiedzamy co jakiś czas już od 2004 roku. Uważamy że kraj jest jednym z ładniejszych w tej części Europy i warto go eksplorować począwszy od Istrii na południowej Dalmacji kończąc. Niniejszy poradnik "Samochodem z Krakowa do Chorwacji 2021 - opis trasy krok po kroku" dedykujemy osobom wybierającym się w najbliższym czasie do Chorwacji, a wszystkie zawarte w nim wskazówki i opis drogi mają na celu pomóc...

5 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #2)

Najlepszy przewodnik po kempingu Camping Park Umag

Chorwacja - Umag - Camping Umag Park

Na Istrię dojechaliśmy około południa. Nauczeni doświadczeniem z bezproblemowym szukaniem noclegów podróżując po Europie bez wcześniejszych rezerwacji, byliśmy wręcz przekonani że i tym razem pójdzie gładko. A w czasie pandemii covid-19, tym bardziej. Po bezproblemowym przekroczeniu granicy słoweńsko-chorwackiej w Dragonja które opisaliśmy w szczegółach w powyższym przewodniku, AutoMapa poprawdziła nas wprost na autostradę A9, choć do pokonania mieliśmy...

8 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #3)

Umag w Chorwacji - przewodnik po istryjskim miasteczku

Chorwacja - Umag - Stare Miasto - Plac Wolności - Cerkiew św. Roka - Plaża Umag

Trzeciego dnia pobytu tuż po śniadaniu i obowiązkowej kawusi z ekspresu na kapsułki, który to udało się nam pomieścić wraz z pozostałym campingowym wyposażeniem w bagażniku samochodu, wybraliśmy się do oddalonego około 10 kilometrów od naszej bazy noclegowej na campingu Umag Park, miasteczka Umag. Plan dnia był taki...że go nie było. Ot luźny spacer po Umag połączony z lodami, być może obiadem. Po niespełna kilkunastu minutach jazdy samochodem...

9 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #4)

Najlepszy przewodnik po kempingu Istra Premium Resort

Chorwacja - Funtana - Camping Istra Premium Resort

Po kilku wspaniałych dniach na kempingu Umag Park postanowiliśmy zmienić lokalizację pozostając na Istrii. W trakcie rozważań co do wyboru kolejnego kempingu, a tych jest na prawdę bardzo dużo na chorwackim półwyspie, podjęliśmy decyzję że tym razem przetestujemy jeden z najlepszych chorwackich kempingów - Camping Istra Premium Resort. Po pierwsze nigdy wcześniej nie byliśmy na kempingu o 5-gwiazdkowym standardzie, a małe klimatyczne kempingi dobieramy...

11 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #5)

Vrsar - praktyczny przewodnik po Starówce i okolicy

Chorwacja - Vrsar - Stare Miasto - Brama miejska - Kościół św. Marcina - Punkt widokowy Bepo i Tonina

Vrsar to niewielkie, liczące około 3tyś. mieszkańców rybackie miasteczko położone nad morzem z sympatyczną i urokliwą starówką oraz z autentyczną kulturą i dziedzictwem półwyspu Istria. Zlokalizowane jest zaledwie 10 kilometrów na południe od Poreću. Historia Vrsar sięga 2000 lat a w jego pobliżu w jaskini Romualda odnaleziono pierwsze ślady człowieka z czasów prehistorycznych, który osiedlił się na łatwym do ewentualnej obrony wzgórzu. Od XI wieku Vrsar stanowił...

11 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #6)

Camping Polari - praktyczny przewodnik po kempingu

Chorwacja - Rovinj - Camping Polari - Plaża Polari

Camping Polari FKK to 3-gwiazdkowy kemping i zarazem trzeci z czterech kempingów odwiedzonych przez nas podczas podróży po Chorwacji w 2021 roku. Ukryty w jednej z malowniczych zatok półwyspu Istria zlokalizowany jest na skraju linii brzegowej morza Adriatyckiego w otoczeniu wspaniałych lasów sosnowych, dających jakże potrzebny cień w upalne lipcowe dni. Wiele źródeł podaje, że kemping Polari jest obiektem 4-ro gwiazdkowym, choć tak na prawdę jest to...

14 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #7)

Przewodnik po świetnym kempingu Bi Village Fažana

Chorwacja - Fažana - Camping Bi Village - Plaża Bi Village

Camping Bi Village był ostatnią naszą noclegową przystanią podczas 15 dniowej podróży po półwyspie Istria w 2021 roku. Tak na prawdę do końca nie wiedzieliśmy czy to będzie dobry wybór. Podczas pobytu na kempingu Polari rozważaliśmy dwa zupełnie inne kempingi. Bi-Village nie braliśmy nawet pod uwagę. Co się wydarzyło, że to właśnie na kempingu Bi Village finalnie rozbiliśmy namiot i dlaczego okazał się świetnym wyborem? Chętnie Ci o tym w niniejszej relacji...

15 lipiec, region : Istria, wyprawa : Chorwacja samochodem (część #8)

Fažana - atrakcje urokliwego miasteczka

Chorwacja - Fažana - Fažana Starówka - Plac Miejski Fažana - Kościół Matki Bożej z Góry Karmel - Port Fažana

Fažana krok po kroku czyli nasze odkrycie roku! To niewielkie nadmorskie miasteczko zrobiło na nas zaskakujące wrażenie. Uwielbiamy takie turystyczne "dziury", choć w przypadku Fažany to słowo oznacza wręcz wszystko co najlepsze. O Fažanie dziś pisze się nie wiele. Nie wiele też można poczytać o niej w turystycznych przewodnikach znanych wydawnictw. Niegdyś to malutkie miasteczko było miejscem znanym głównie z przetwórstwa sardynek i fabryki konserw rybnych...

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pod ręką do góry ↑
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.