TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping Riva di Ugento - najlepszy camping na końcu włoskiego obcasa Przewodnik Włochy Apulia Torre San Giovanni & okolice

Polub nas na Facebooku

4 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Włochy - kemping Riva di Ugento

Camping Riva di Ugento - najlepszy w Apulii & plaża Fontanelle

Zwiedzamy Włochy

- fajne kempingi, miejsca i atrakcje turystyczne

Część #21 -

Kemping Riva di Ugento

Wybierz się z nami pod namiot na kemping do Włoch :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej drobiazgowy przewodnik po kempingu - Camping Riva di Ugento Torre San Giovanni Apulia i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Krakowa do Włoch i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski do Włoch. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje do Włoch - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych do Włoch, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Udine - Wenecja)
Samochodem z Polski do Włoch - opis trasy krok po kroku.

Na camping Riva di Ugento dotarliśmy wprost po popołudniowym spacerze po apulijskim miasteczku Lecce, nazywanym Florencją Południa za sprawą licznych, barokowych zabytków. Odległość od Lecce do kempingu Riva di Ugento to zaledwie 64 kilometry, w zależności od wyboru drogi dojazdowej. My chcieliśmy zagłębić się w południowo-włoski interior, dlatego też wybraliśmy szosę SS16, która prowadzi m.in. przez miejscowość Casarano i zmienia przy okazji w drogę o oznaczeniu SP72.

Aby tradycji stało się zadość, dodamy, że na koniec włoskiego obcasa dotarliśmy jak zwykle bez żadnej rezerwacji z nadzieją, że znajdziemy nocleg bez przeszkód :) Po niespełna półtora godzinnej jeździe dotarliśmy na camping Riva di Ugento. Przed bramą wjazdową stała ogromna kolejka samochodów czekających na wjazd na teren obiektu. Nie będziemy ukrywać ;-) Na jej widok nieco spanikowaliśmy, a w naszych głowach krążyła myśl o spaniu na dziko w samochodzie z racji braku wolnej parceli.

Plan campingu Riva di Ugento

Odetchnęliśmy z ulgą, kiedy dowiedzieliśmy się że kolejka samochodów wynikła z faktu, że wjazd na teren campingu Riva di Ugento dozwolony jest wyłącznie w wyznaczonych godzinach za sprawą różnych sjest, ciszy np. nocnej, etc. To samo dotyczy wyjazdu z obiektu. Tuż za bramą wjazdową znajduję się Recepcja.

Cześć to my, pozdrawiamy i do podróżowania mocno zachęcamy!

Jako nowi klienci, z racji wielkości obiektu Riva di Ugento zostaliśmy oprowadzeni po terenie campingu na zasadzie "jedź za mną i podnieś kciuk w górę jak spodoba się któraś z wolnych parcel". I tak sobie krążyliśmy po wielkim campingu za melexem, którego kierowcą był młody, sympatyczny Włoch z campingowej obsługi.

Gdzie nocowaliśmy?

Na południe Włoch z Krakowa wybraliśmy się samochodem. W Torre San Giovanni nocowaliśmy m.in. na świetnym kempingu Kemping Riva di Ugento, który stanowił dla nas doskonałą bazę noclegową podczas zwiedzania włoskiej Apulii. Nocleg na campingu zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Riva di Ugento lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Dlaczego wybraliśmy kemping Riva di Ugento?

Wielki kemping Riva di Ugento**** zanurzony w sosnowym lesie rozciąga się na powierzchni 32 hektarów. Obiekt powstał w 1976 roku z zamiarem zachowania charakteru miejsca otaczającego go krajobrazu. Camping oferuje zakwaterowanie w mobil-home, przyczepach a także sporą ilość parcel pod każdą wielkość namiotu.

Zaparkowani, rozpakowani. Od jutra tylko plażing ;-)

Riva di Ugento powstał w 1976 roku z zamiarem zachowania charakteru miejsca otaczającego go krajobrazu

Na terenie kempingu Riva di Ugento znajduję się restauracja, bar, duży basen przy którym organizowane są wieczory z muzyką na żywo, również supermarket oferujący szeroką gamę produktów włoskich, międzynarodowych i typowych dla regionu Salento. Jest także nie duża apteka, butik oraz bardzo dobrze wyposażony w kempingowe akcesoria sklep. Ponadto Riva di Ugento oferuję dwa betonowe korty tenisowe, boisko do piłki nożnej pięcioosobowej - do koszykówki, boisko do siatkówki, dwa boiska do siatkówki plażowej, trawnik do gry w bule, dwa stoły do ​​ping ponga jak również ciekawą ścieżkę fitness dla osób w każdym wieku.

Boisko do gry w tenisa na Riva di Ugento

To jeszcze nie wszystko, bowiem na campingu znajduje się również centrum SPA które zadba o Twoją cerę i urodę. Potrzebujesz więcej atrakcji? W lipcu i sierpniu codzienne odbywają się bezpłatne sesje Jogi, a jeśli to wciąż zbyt mało, na campingu znajdziesz wypożyczalnię rowerów, lodówek turystycznych, melexów oraz możliwość garażowania przyczep kempingowych i łodzi. Na plaży graniczącej z kempingiem wypożyczysz sprzęt kajaki, windsurfing, tratwy, łódki.

Resort Riva di Ugento zadbał również o najmłodszych turystów. Plac zabaw i kino Cinema 6D to obszar dla dzieciaków z licznymi zjeżdżalniami, huśtawkami, zamkiem i wiosennymi zabawami. Dostępny dla wszystkich dzieci w wieku od 0 do 12 lat. Aby doświadczyć akcji wyświetlanej na dużym ekranie jako bohater, kino 6D czeka na najmłodszych przez 7 minut czystej adrenaliny, pomiędzy niesamowitymi efektami specjalnymi!

Jeden z placów zabaw na terenie kampingu Riva di Ugento

Ponadto znajdziesz również w razie potrzeby bankomat, pralnię, myjnię samochodową. Riva di Ugento oferuje darmowe Wi-Fi, również na plaży. Urządzenia sanitarne są rozmieszczone na terenie całego kempingu i są łatwo dostępne z każdej z parcel. Ciepła woda gwarantowana jest o każdej porze dnia i nocy we wszystkich prysznicach. Gdyby zaszła taka potrzeba, pomoc medyczna dostępna również jest na miejscu.

Parcele na kampingu Riva di Ugento

Po około 10 minutach krążenia samochodem po terenie kempingu udało się nam wybrać bardzo fajną, zacienioną parcelę położoną zaledwie trzy minuty spacerem od plaży i 30 metrów od sanitariatów. Camping Resort Riva di Ugento oferuje szeroki wybór parcel umieszczonych w naturalnym otoczeniu. Nasza parcela na kempingu miała około 60m/2 i była całkiem wystarczająca do rozłożenia zarówno dużego jak i małego namiotu oraz postawienia obok samochodu osobowego.

Parcele na campingu Riva di Ugento są dość spore, często mocno zacienione

Uwierzcie na słowo, nie ma nic lepszego niż spanie w hamaku

Przyjemnie zacienione parcele na campingu Riva di Ugento są ponumerowane i oddzielone między sobą sztuczną lub naturalną granicą w postaci śródziemnomorskiej roślinności. Wyposażone są w gniazdka elektryczne od 3A aż do 16A. Dla naszych potrzeb wręcz idealna oferta!

Plaża Fontanelle - Maldives del Salento

Czas odpowiedzieć na pytanie, dlaczego wybraliśmy camping Riva di Ugento jako naszą przystań na krańcu włoskiego obcasa. Po pierwsze jest to bezapelacyjnie najlepszy kamping w Apulii zlokalizowany nad morzem Jońskim, a po drugie graniczy bezpośrednio z najpiękniejszą plażą południowych Włoch, plażą o nazwie Fontanelle na którą z kempingu można dostać się spaceruj po drewnianym, klimatycznym podeście, pokonując w międzyczasie białe lilie oraz niskie wydmy. Czysta przyjemność. Plaża Fontanelle znajduje się na południowo-zachodnim wybrzeżu Salento w rejonie o pięknej nazwie - Malediwy Europy.

Wyjście z campingu na plażę

Kolor morza Jońskiego niesamowicie nas urzekł!

Super czyste, lazurowe Morze Jońskie

Spiaggia Torre San Giovanni. Piaszczystą, długą na kilkanaście kilometrów plażę cechuje biały i miękki jak mąka piach, a cudowny kolor morza, który przybiera tu nieskończone odcienie od jasnozielonego do najintensywniejszego błękitu po turkus i głęboki lazur urzekł nas i pozostał w naszej pamięci do dziś.

Małe wydmy i śródziemnomorska roślinność

Namiot kolorem dopasowaliśmy do morza Jońskiego :-)

Z rodzinką na końcu włoskiego obcasa samochodem z Polski

Chill Time level Expert! Super czyste lazurowe Morze Jońskie, długie płycizny to idealny przepis na udany urlop. Jest bezpiecznie dla najmłodszych turystów. Pół metra głębokości morze osiąga dopiero po około 50m od brzegu.

Hello Italia!

Plaża Fontanelle znajduje się na południowo-zachodnim wybrzeżu Salento

Jak ojciec z synem ;-)

Jest cudnie, w końcu to włoskie południe! Plaże w regionie Salento Apulia nie mają sobie równych, serio! Czas na plażing i smażing! Brak tłumów powoduje, że człowiek wypoczywa w 100stu procentach! Po pokonaniu 2100km od polskiej sypialni, po prostu nam się to należało ;-))

Dni spędzane na półwyspie Salento w południowych Włoszech to cud malina!

Fontanelle beach Salento Italy

Maldive del Salento

Jest coooool :-)

Atrakcje Apulii - co warto zobaczyć w pobliżu campingu Riva di Ugento?

Plaża Maldive del Salento (12 kilometrów)
Gallipoli - poczuj prawdziwy klimat włoskiego południa (26 kilometrów)
Otranto - brylant dziewiczej Pugli na styku dwóch mórz (58 kilometrów)
Lecce - barokowa perła południowych Włoch (60 kilometrów)

Ceny

Kawa : 1,2€
Lody (porcja) : 1,2€
Pizza : 7€
Obiad : 12€

Bilety i opłaty

Nocleg camping Riva di Ugento : 38€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Camping Riva di Ugento to najlepszy kemping na końcu włoskiego obcasa w regionie Apulia, rejonie Malediwy Salento. Ma wszystko co potrzebne do wypoczynku na wysokim poziomie, a przepiękna plaża Fontanelle i lazurowe morze Jońskie tylko podkreśla cudowny klimat tego miejsca. Przybywajcie na włoskie południe, bo na prawdę warto.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Gallipoli - poczuj prawdziwy klimat włoskiego południa

Włochy | następny wpis ↦
Matera - wykuty w skale klejnot południowych Włoch

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.