TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Boschetto di Piema - kemping u stóp czarującego San Gimignano Przewodnik Włochy Toskania San Gimignano & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

11 czerwiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Włochy - kemping Il Boschetto di Piema

Boschetto di Piema - kemping u stóp czarującego San Gimignano

Zwiedzamy Włochy

- fajne kempingi, miejsca i atrakcje turystyczne

Część #2 -

Kemping Il Boschetto di Piemma

Wybierz się z nami pod namiot do Włoch. W trakcie naszych podróży samochodem po Europie testujemy również europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej szczegółowy przewodnik po kempingu - Camping Il Boschetto di Piemma San Gimignano i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Krakowa do Włoch i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski do Włoch. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje do Włoch - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych do Włoch, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Udine - Wenecja)
Samochodem z Polski do Włoch - opis trasy krok po kroku.

Hej! Pogadaj z nami o tym kempingu :-)

Planujesz wakacje i masz pytania dotyczące kempingu? Jeśli chcesz porozmawiać z nami o parcelach, domkach, rezerwacji, oferowanych usługach i atrakcjach, napisz swoje pytanie w komentarzu pod filmem. Na każde pytanie odpowiemy w ciągu 24 godzin. Czekamy i pozdrawiamy :-) Kliknij poniżej aby zadać pytanie ↓↓↓

Jedziemy samochodem z Krakowa do Toskanii

Z racji sytuacji jaka miała miejsce w Dzień Dziecka i o której wspomnieliśmy w poradniku Toskania samochodem - wyprawa z Krakowa do Włoch musięliśmy w trybie natychmiastowym zmienić nasz plan podróży do której przygotowaliśmy się długie lata krok po kroku od A do Z, starannie selekcjonując miejsca, miasteczka, wsie, plaże i atrakcje turystyczne.

Cóż było począć? Mimo wszystko wyruszyliśmy, ale zamiast podążać na zachód Europy, czyli w stronę przylądku św. Vincenta, obraliśmy jej południowy kierunek i tym sposobem trafiliśmy na kemping Il Boschetto di Piemma.

Jedziemy z Krakowa do włoskiej Toskanii

Austria - parking i złamanoręki turysta

Zapraszamy więc na wędrówkę po słonecznej Italii. Będzie to wyprawa trochę inna niż poprzednie, gdyż tym razem skupiliśmy się głównie na włoskiej wsi, czyli przecudnej, pięknie pachnącej i imponującymi widokami Toskanii. Czy wiecie że to właśnie Toskańczycy twierdzą, że włoski specjał czyli lody to właśnie ich wynalazek a Toskania jest jedyną matką tejże pyszności?

Włochy - absolutnie najlepsze na świecie lodowe manufaktury

To jednak nie wszystko. Toskania to przede wszystkim pola zwieńczone rzędami cyprysów, zielone pagórki na których usadowiły się wielkie ponad 300 letnie wiejskie domy otoczone winnicami a także kamienne miasteczka - arcydzieła renesansu wybudowane przez najlepszych artystów epoki.

Toskania, droga SP93 prowadząca na San Gimignano

W trakcie włóczęgi samochodem skorzystaliśmy z kilku fajnych kempingów i odwiedziliśmy także Umbrię, Lacjum, Emilia Romagna a na koniec pojechaliśmy do Veneto by kąpać się w ciepłym Adriatyku. O wszystkim wam opowiemy, zatem...Włochy czas start!

Camping Il Boschetto di Piemma - krok po kroku po kempingu

Stylowy kemping położony jest we Włoszech przy historycznej szosie Via Francigena, która niegdyś prowadziła z Anglii aż do Rzymu oraz niespełna 2,5 kilometra od toskańskiej perły czyli miasteczka San Gimignano w prowincji Siena do którego rok rocznie przybywają setki tysięcy zakochanych w toskańskich pejzażach turystów.

Camping Il Boschetto di Piemma - San Gimignano

Do San Gimignano wprost z bramy kempingu Boschetto di Piemma prowadzi panoramiczna droga i wygodny chodnik, ale o tym urokliwym zabytkowym miejscu nazywanym często Miastem Wież, opowiemy w kolejnej części naszej włoskiej podróży. Dodamy, że to nie jedyne włoskie miasteczko które odwiedziliśmy podczas naszego pobytu.

Włochy - San Gimignano

Wspaniale utupiony w wielowiekowym dębowym zagajniku pośród toskańskich wzgórz kemping Camping Il Boschetto di Piemma z dobrze zacienionymi kaskadowymi parcelami na grzbiecie wzgórza jest średniej wielkości obiektem. Swoim gościom oferuje pod namioty średniej wielkości numerowane parcele otulonę wyłącznie harmonijną naturą, a także stanowiska dla kamperów i przyczep kempingowych. Są również wyposażone domki mobilne oraz trzyosobowe pokoje bez aneksu kuchennego. Goście kempingu mogą korzystać z sieci Wi-Fi a dzieci z mini placu zabaw.

Camping Il Boschetto di Piemma - u stóp średniowiecznej perły Toskanii

Camping Il Boschetto di Piemma - brama wjazdowa

Na terenie kempingu Boschetto di Piemma wśród licznej zieleni znajdziecie także wygodną restaurację z widokiem na San Gimignano, serwującą tradycyjne toskańskie dania a także dania kuchni międzynarodowej. No i całkiem smaczną...pizzę z pieca opalanego drewnem. Jest też mini-market. Taki bardzo mini ;-) Poza tym publiczny basen, który jest całkowicie bezpłatny dla Gości kempingu oraz boisko do piłki nożnej, a także korty tenisowe i boisko do siatkówki plażowej. Jest też serwis dla kamperów z możliwością napełnienia wody, toaleta chemiczna, no ale może jednak po kolei :-)

Camping Il Boschetto di Piemma - jest pięknie!

Po dotarciu na miejsce, samochód zaparkowaliśmy na parkingu vis a vis położonej na skarpie recepcji kempingu. Po niemal 1500 kilometrowej podróży widok bujnych kwiatów rosnących przed budynkiem oraz poranny zapach włoskiej wsi pobudził nas do życia bez dodatkowej kofeiny :-) Tym razem nie specjalnie się nawet przejmowaliśmy czy zastaniemy wolną parcelę, gdyż innej opcji zwyczajnie nie było. Albo, nie mogło być!

Camping Il Boschetto di Piemma - dotarliśmy w końcu do Toskanii

Weszliśmy do recepcji i poprosiliśmy o możliwość skorzystania z usług kempingu, czyli wybrania sobie fajnej wolnej parceli na kilka dni pobytu w tej części Toskanii. Miła Pani przekazała nam papierową mapkę obiektu i już po chwili spacerowaliśmy po kempingu celem wybrania sobie parceli. Z wyborem parceli poszło dość szybko, a dalej? A dalej tradycyjna procedura meldunkowa. Do wgladu dokumenty tożsamości, dwa podpisy i po chwili wjechaliśmy autem na teren obiektu.

Camping Il Boschetto di Piemma - bez wcześniejszej rezerwacji?

Nigdy nie rezerwujemy wcześniej miejsc/parceli na europejskich kempingach z prozaicznej przyczyny. Po pierwsze parcela przydzielona zostałaby zapewne z "automatu" przez pracownika kempingu, a po drugie decydując się na podróż bez rezerwacji miejsca liczymy na możliwość wyboru parceli wg. własnych upodobań i potrzeb.

Camping Il Boschetto di Piemma - mapa kempingu

Camping Il Boschetto di Piemma - recepcja

Taka forma odpowiada nam zawsze najbardziej. Nigdy nie zdarzyła się również sytuacja w której brakłoby miejsca na kempingu, niezależnie czy był to obiekt noclegowy zlokalizowany na lądzie czy może na jednej z wysp basenu morza Śródziemnego lub Adriatyckiego oraz czy był to czerwiec, lipiec, najbardziej oblegany sierpień czy może spokojniejszy wrzesień. Dodamy, że w większości przypadków podróżujemy w lipcu oraz w sierpniu. Decyzję co do rezerwacji zostawiamy wam.

Camping Il Boschetto di Piemma - VW Camper T1

Camping Il Boschetto di Piemma - nasza parcela

Wybraliśmy parcelę Verde o numerze "38" umiejscowioną tuż obok miejsca parkingowego mogącego pomieścić dwa samochody i jednocześnie około 30 metrów od restauracji i 100 metrów od toalet i pryszniców. Z racji iż kemping położony jest na stromym wzgórzu, jesteśmy pewni po obejściu całego obiektu, że najwygodniejsze parcele na kempingu to parcele od numeru 38 do numeru 43.

Camping Il Boschetto di Piemma - parcela Verde miała numer 38

Camping Il Boschetto di Piemma - namiot ustawiliśmy przodem do skarpy

Nasza parcela nie była duża i miała około 55m/2 powierzchni. Większość parcel na kempingu miała zbliżoną lub nieznacznie większą powierzchnię. Z racji iż samochód stał tuż obok, ale jednocześnie powyżej parceli, 55m/2 było dla nas wystarczające. Namiot ustawiliśmy tyłem do kempingowej alejki i jednocześnie przodem do skarpy.

Namiot Easy Camp Palmdale 500

Samochód zaparkowaliśmy tuż obok naszej parceli

Easy Camp Palmdale 500 - zapraszamy do środka :-)

Podłoże pod namiotem było dość twarde. Zalecamy zabrać ze sobą młotek i gwoździe lub specjalne szpilki do twardego podłoża. Słup prądowy stał około czterech metrów od naszego namiotu. Przydał się jedynie krótki przedłużacz. Aby podpiąć kempingowy majdan w postaci kuchenki elektrycznej, ekspresu do kawy oraz opiekacza posłużył adapter CEE, czyli przejściówka 230V.

Adapter CEE - taka przejściówka do prądu potrzebna jest na kempingu

Namiot składa się z dwóch sypialni o łącznej powierzchni spania 270cm

Easy Camp Palmdale 500 - większa sypialnia

Easy Camp Palmdale 500 - mniejsza sypialnia

Leniwe życie na kempingu ;-)

Camping Il Boschetto di Piemma - bez śniadania nie ma zwiedzania!

Camping Il Boschetto di Piemma - włoski starter!

Camping Il Boschetto di Piemma - parcele pod namiot, przyczepę, kampera

Kemping Boschetto di Piemma we Włoszech oferuję cztery typy parcel:

Rossa - parcela numerowana z dostępem do prądu 6A i Wi-Fi. Powierzchnia parcel wynosi od 40m/2 do 70m/2. Parcele Rossa mogą pomieścić kamper lub samochód i namiot lub motor i namiot. Zlokalizowane są w pobliżu recepcji, sanitariatów oraz kempingowej restauracji.

Camping Il Boschetto di Piemma - parcela Rossa

Camping Il Boschetto di Piemma - parcele Rossa

Camping Il Boschetto di Piemma - pitch Rossa

Verde - parcela numerowana z dostępem do prądu 6A i Wi-Fi. Powierzchnia parcel wynosi od 50m/2 do 80m/2. Parcele Verde mogą pomieścić kamper lub samochód i przyczepę kempingową lub samochód i namiot lub motor i namiot. Umiejscowione są vis a vis recepcji i ciągną się wzdłuż niemal całej szerokości kempingu, częściowo także naprzeciw parcel Rossa.

Camping Il Boschetto di Piemma - parcela Verde

Camping Il Boschetto di Piemma - pitch Verde

Blu - parcela numerowana z dostępem do prądu 6A i Wi-Fi. Powierzchnia parcel wynosi od 40m/2 do 70m/2. Parcele Blu mogą pomieścić kamper lub samochód i namiot lub motor i namiot. Położone są kaskadowo w środkowej części kempingu.

Camping Il Boschetto di Piemma - parcela Blu

Camping Il Boschetto di Piemma - pitch Blu

Gialla - parcela numerowana z dostępem do prądu 6A i Wi-Fi. Powierzchnia parcel wynosi od 35m/2 do 70m/2. Parcele Gialla mogą pomieścić kamper lub samochód i przyczepę kempingową lub samochód i namiot lub motor i namiot. Zlokalizowane są na dość płaskim terenie z dala od toalet czy restauracji za to z przyjemnym widokiem na San Gimignano na horyzoncie.

Camping Il Boschetto di Piemma - parcele Gialla

Kemping Boschetto di Piemma nie jest specjalnie duży, ale też nie mały. Warto rozważyć parcelę typu Verde za sprawą świetnej lokalizacji względem w zasadzie wszystkich udogodnień kempingu. Prywatne grille gazowe i elektryczne są dozwolone do użytku na każdej z parcel. Grille węglowe nie są dozwolone.

Jeśli na kemping Boschetto di Piemma wybieracie się z pieskiem, jest to jak najbardziej możliwe. Za dodatkową opłatą psy są akceptowane na wyznaczonych parcelach.

Camping Il Boschetto di Piemma - domki Mobile Homes

Kemping Il Boschetto di Piemma oferuje 4 typy domków mobilnych zlokalizowanych na terenie obiektu w dwóch różnych lokalizacjach. Domki w zależności od typu są bardziej lub mniej wyposażone we wszystko co potrzeba. Ciekawa oferta dla osób pragnących spędzić rodzinny urlop wśród wzgórz Toskanii w otoczeniu śródziemnomorskiej przyrody.

Verde - domek Verde to podstawowa oferta kempingu dla maksymalnie 3 osób. W środku domku znajdziecie przestronny pokój trzyosobowy w tym trzy pojedyncze łóżka oraz prywatną łazienkę, kabinę prysznicową, umywalkę i toaletę. W pokoju znajduje się również lodówka i biurko. Weranda ze stołem i krzesłami. Domki Verde umiejscowione wzdłuż parcel o tej samej nazwie.

Camping Il Boschetto di Piemma - domek Verde

Camping Il Boschetto di Piemma - Mobile Home Verde

Tuscan Sun - domek dla 5 osób. Dwie sypialnie w tym jedna z łóżkiem podwójnym a druga z trzema łóżkami pojedynczymi. Łazienka z kabiną prysznicową i umywalką, oddzielna toaleta. Wyposażona kuchnia, lodówka z zamrażarką oraz 4-palnikowa płyta. Duża zacieniona weranda ze stołem i krzesłami. Grill i leżaki. Domek Tuscan Sun znajduje się w dolnej części kempingu.

Camping Il Boschetto di Piemma - domek Tuscan Sun

Camping Il Boschetto di Piemma - domki Tuscan Sun

La Charmeur - domek dla 5 osób. Dwie sypialnie w tym jedna z łóżkiem podwójnym a druga z trzema łóżkami pojedynczymi. Łazienka z kabiną prysznicową i umywalką, oddzielna toaleta. Wyposażona kuchnia, lodówka z zamrażarką oraz 4-palnikowa płyta. Duża zacieniona weranda ze stołem i krzesłami. Grill i leżaki. Domek La Charmeur znajduje się w dolnej części kempingu.

Grand Charme - domek Grand Charme to oferta dla aż 7 osób. Trzy sypialnie w tym jedna z łóżkiem podwójnym oraz dwie z łóżkami pojedynczymi. Łazienka z kabiną prysznicową i umywalką, oddzielna toaleta. Wyposażona kuchnia, lodówka z zamrażarką oraz 4-palnikowa płyta. Duża zacieniona weranda ze stołem i krzesłami. Grill i leżaki. Domek Grand Charme znajduje się w dolnej części kempingu.

Camping Il Boschetto di Piemma - domek Grand Charme

Camping Il Boschetto di Piemma - basen

Dla Gości kempingu dostępny jest publiczny basen zlokalizowany około 100 metrów od recepcji. Wstęp jest bezpłatny. W recepcji kempingu należy poprosić o specjalny bilet uprawniający do wejścia dla całej rodziny bez żadnych kosztów i kolejno go okazać tuż przy wejściu na teren miejskiego basenu.

Dość klimatyczny naszym zdaniem basen otwarty jest od czerwca do sierpnia. Na terenie kompleksu znajdziecie duży basen dla dorosłych o głębokości do 130 cm do 180 cm oraz basen dla dzieci z jacuzzi. Uwaga, czepek kąpielowy jest obowiązkowy. Szorty kąpielowe są dozwolone.

Idealne miejsce by schłodzić się po całodniowym zwiedzaniu

Camping Il Boschetto di Piemma - basen dla dorosłych

Leżaczki i parasole na terenie basenu są bezpłatne. Na terenie basenu znajdziecie także zielony park o powierzchni około 20Ar jak również nie wielki plac zabaw dla dzieciaków. Jest też mini bar.

Camping Il Boschetto di Piemma - basen z jacuzzi dla dzieci

Basen tuż przy kempingu Boschetto di Piemma to naszym zdaniem świetna sprawa. Idealne miejsce by się nieco schłodzić po intensywnym zwiedzaniu przepięknych toskańskich wsi i miasteczek zlokalizowanych w dalszej i bliższej okolicy.

Camping Il Boschetto di Piemma - sport i rekreacja

Kemping Boschetto di Piemma oferuje boisko do piłki nożnej oraz dwa korty tenisowe a także boisko do siatkówki plażowej. Te dwa ostatnie są dodatkowo płatne. Nie musicie zabierać sprzętu do gry w tenisa ze sobą, gdyż można go wypożyczyć za niewielką opłatą.

Camping Il Boschetto di Piemma - boisko do piłki nożnej

Poza wymienionymi boiskami i fajnym basenem, kemping nie oferuje żadnych innych sportowych udogodnień, ale spacer opatrzony urokliwymi widokami do oddalonego niespełna 2,5 kilometra San Gimignano może być całkiem fajnym kardio truchtem.

Camping Il Boschetto di Piemma - restauracje i bary

Na terenie kempingu znajdziecie restaurację Selva delle Torri z dużym panoramicznym tarasem i widokiem na San Gimignano w oddali. Miejsce serwuje poza smaczną pizzą z pieca opalanego drewnem także regionalne dania kuchni toskańskiej, włoskiej i europejskiej. A do tego lampka wina z lokalnych winiarni lub inne mocniejsze trunki, również włoskie piwo.

Camping Il Boschetto di Piemma - restauracja

Camping Il Boschetto di Piemma - bar

Camping Il Boschetto di Piemma - kolacja z widokiem na San Gimignano

Jest także mini-market z lokalnymi produktami jak i mniej tradycyjnymi. Ogólnie przyjemna, kameralna atmosfera z widokiem na zabytkowe San Gimignano i zielone wzgórza Toskanii.

Camping Il Boschetto di Piemma - ogólnodostępny grill węglowy

Camping Il Boschetto di Piemma - pizza time!

Olivier - tester pizzy i lodów w każdej podróży ;-)

Camping Il Boschetto di Piemma - sanitariaty

Do dyspozycji Gości są dwa sanitariaty umiejscowione w górnej jak i dolnej części obiektu. Sanitariaty są dobrze wyposażone i podczas naszego kilkudniowego pobytu były bardzo czyste. Jednym słowem kemping zapewnia wymagany przez nas standard czystości i tym samym poczucie higieny.

Camping Il Boschetto di Piemma - wejście do sanitariatu

Camping Il Boschetto di Piemma - sanitariat

Camping Il Boschetto di Piemma - WC

Strefa sanitariatów zawiera:

↦ wygodne łazienki i prysznice z ciepłą wodą
↦ wygodne toalety
↦ umywalki
↦ osobne łazienki z przewijakiem dla matek z niemowlakami
↦ stanowiska do mycia naczyń i prania ręcznego
↦ toalety i łazienki dla niepełnosprawnych
↦ stanowiska do opróżnienia toalet chemicznych
↦ serwis kamperów

Camping Il Boschetto di Piemma - wygodne łazienki

Camping Il Boschetto di Piemma - prysznice

Camping Il Boschetto di Piemma - stanowiska prania ręcznego

Camping Il Boschetto di Piemma - stanowiska do mycia naczyń

Camping Il Boschetto di Piemma - jak i czym najlepiej zapłacić za pobyt?

Z naszych prywatnych doświadczeń wynika, że najlepszym środkiem płatniczym jest waluta danego kraju. Walutą obowiązującą we Włoszech jest waluta Euro. Zalecamy płatność gotówką lub kartą bankową, najlepiej multiwalutową lub walutową rozliczaną w walucie Euro. Wówczas nie ma żadnych dodatkowych opłat czy przewalutowań z tytułu płatności.

Atrakcje San Gimignano - co warto zobaczyć w pobliżu kempingu Il Boschetto di Piemma?

San Gimignano - średniowieczny Manhattan we włoskim stylu (2 kilometry)
Volterra - przedsmak Toskanii (30 kilometrów)
Siena - kamienne miasto pomiędzy wzgórzami (42 kilometry)
Florencja, Rzym i Watykan - spacerem po pięknych włoskich miastach (62 kilometry)

Ceny

Drink : 7€

Bilety i opłaty

Ubezpieczenie EKUZ : darmowe
Ubezpieczenie turystyczne : 298 zł (za 21 dni)
Ubezpieczenie Assistance : 147 zł (za rok)
Zielona Karta : darmowa
Autostrada A4 Kraków - Katowice : 36 zł
Autostrada Katowice - Gorzyczki (granica czeska) : 0 zł
Winieta 30-dniowa Czechy : 88 zł
Winieta 2x 10-dniowa Austria : 93,40 zł
Autostrada A23 - A13 - A1 Tarvisio - Wenecja - Padwa - Bolonia - Florencja : 186 zł
Koszt paliwa (ON, olej napędowy) Kraków - San Gimignano : 650 zł (1400 kilometrów)
Nocleg camping Il Boschetto di Piemma : 44€/doba (2os. + dziecko 8l. + namiot + prąd + samochód)

Podsumowanie

Kemping Boschetto di Piemma umiejscowiony w starym oliwnym gaju okazał się świetną bazą noclegowo-wypadową celem poznania urokliwych zakątków i najładniejszych turystycznych atrakcji w jego bliższej i dalszej okolicy. To bardzo spokojny, pięknie zacieniony i dość kameralny kemping z czystymi sanitariatami i przyjemnym basenem.

Włochy - nic dodać i nic ująć!

Jeśli planujecie podróż na własną rękę do Toskanii, kemping Boschetto di Piemma to naszym zdaniem idealny wybór aby móc zwiedzić włoskie perełki m.in. wspomniane niejednokrotnie San Gimignano, Volterrę, Sienę a nawet do Florencję i przy okazji poczuć klimat tegoż wspaniałego włoskiego regionu. Było pięknie!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Toskania samochodem - wyprawa z Krakowa do Włoch

Włochy | następny wpis ↦
San Gimignano - średniowieczny Manhattan we włoskim stylu

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.