TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping Kupari - tani nocleg z przyjemną plażą w Zatoce Wymarłych Hoteli Przewodnik Chorwacja Dalmacja Kupari & okolice

Polub nas na Facebooku

29 sierpień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Chorwacja - kemping Kupari

Camping Kupari - tani nocleg z przyjemną plażą w Zatoce Umarłych Hoteli

Zwiedzamy Chorwację

- fajne kempingi, miejsca i atrakcje turystyczne

Część #9 -

Kemping Kupari

Wybierz się z nami pod namiot na kemping do Chorwacji :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej szczegółowy przewodnik po kempingu - Camping Kupari i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Krakowa do Chorwacji i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski do Chorwacji. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje do Chorwacji - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych do Chorwacji, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Zwardoń (granica) - Słowację (Trenczyn - Bratysławę) - Węgry (Szombathely) - Chorwacja (Zagrzeb)
Samochodem z Krakowa na wyspę Krk - szczegółowy opis trasy i kosztów.
2. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz) - Słowenię (Maribor - Koper) - Chorwacja (Umag)
Samochodem z Krakowa na Istrię - opis trasy krok po kroku.

Kolejnego dnia pobytu w Chorwacji spakowaliśmy z rana nasz namiot i ruszyliśmy w kierunku Dubrownika. Z kempingu Krvavica udaliśmy się do miejscowości Zagvozd, skąd dalej autostradą A1 pojechaliśmy w stronę Czarnogóry i tym samym w stronę kolejnego kempingu zlokalizowanego w pobliżu najwspanialszego miasta południowej Dalmacji. Do pokonania tegoż dnia mieliśmy około 190 kilometrów.

Chorwacja Kupari - Czysta przyjemność z jazdy po chorwackich drogach szybkiego ruchuCzysta przyjemność z jazdy po chorwackich drogach szybkiego ruchu

Niemalże cała droga na odcinku Makarska - Dubrownik jest szalenie widokowa. Czysta przyjemność z jazdy po chorwackich drogach szybkiego ruchu. Szosa jest wysoko położona i oferuje urokliwe panoramy, a im bliżej Dubrownika tym przyjemniej za oknem! Przyjemne panoramy spowodowały, że jazda do kolejnego celu podróży minęła w sumie szybko. Samochodem po Chorwacji? Z przyjemnością!

Chorwacja Kupari - Wysoko położona autostrada A1 w kierunku DubrownikaWysoko położona autostrada A1 w kierunku Dubrownika

W miejscowości Mali Prolog zjechaliśmy na drogę "425", która w miejscowości Rogotin przeszła w drogę "8", prowadzącą wprost do przejścia granicznego z Bośnią i Hercegowiną w miejscowości Klek. Na granicy zastaliśmy spory korek, ale pas dla osób z Unii EU posuwał się jakby zauważalnie szybciej.

Po niespełna 30 minutach wjechaliśmy na teren BiH, który po minięciu Neum opuściliśmy w kilkanaście minut. To zaledwie niespełna 13 kilometrów dzieli Chorwację od...Chorwacji. Ważna sprawa! Pamiętaj aby zabrać ze sobą Zieloną Kartę, jeśli planujesz podróż do Bośni i Hercegowiny lub Dubrownika.

Chorwacja Kupari - Im bliżej Dubrownika tym przyjemniej za oknemIm bliżej Dubrownika tym przyjemniej za oknem

Chorwacja Kupari - Przyjemne panoramy za oknem powodują, że jazda do kolejnego celu podróży mija szybkoDroga Makarska - Dubrownik

Neum to jedyne miasteczko które zapewnia dostęp do morza Adriatyckiego Bośni i Hercegowinie. Od tego momentu podróż zaczęła rozciągać się w czasie. Niestety od granicy z Bośnią w kierunku Dubrownika nie ma autostrady pozwalającej na szybkie przemieszczanie się pojazdem wzdłuż wybrzeża, ale są za to boskie, kolejne panoramy!

Chorwacja Kupari - Adriatyckie panoramy w trasieAdriatyckie panoramy w trasie

W pewnym momencie naszym oczom ukazał się most Franja Tudmana w Dubrowniku. Jest, hurra. Mamy to! Do Dubrownika tegoż dnia jednak nie zaglądamy i podążamy na camping Kupari, oddalony około 6km od miasta. Zwiedzanie perły Dalmacji zaplanowaliśmy na kolejny dzień podróży samochodem po Chorwacji. Droga z Dubrownika w kierunku granicy z Czarnogórą jest szalenie malownicza i nawet jeśli nie planujesz jechać w tym kierunku to chociaż pokonaj pierwsze 10 kilometrów w stronę granicy. Nawrócisz, ale co zobaczysz to Twoje!

Chorwacja Kupari - Zostawiamy Dubrovnik za nami i podążamy na camping oddalony około 6km od miastaDubrownik zostawiamy na jutro

Chorwacja Kupari - Dubrovnik widziany z drogi prowadzącej aż do CzarnogóryDubrovnik widziany z drogi prowadzącej aż do Czarnogóry

Po kilkunastu minutach jazdy widokową szosą prowadzącą z Dubrownika w kierunku granicy z Czarnogórą dotarliśmy do miejscowości Kupari w której zlokalizowana była nasza kolejna baza noclegowo-wypadowa - camping Kupari.

Gdzie nocowaliśmy?

Do Chorwacji z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy po Chorwacji nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża Adriatyku, m.in. na campingu Kupari, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Kupari lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Camping AutoCamp Kupari - kilka słów o obiekcie i lokalizacji

Po dotarciu na miejsce jak zwykle bez rezerwacji ;) naszą przygodę z kempingiem rozpoczęliśmy tradycyjnie od wizyty w recepcji z nadzieją na znalezienie wolnej parceli. Bardzo miła Pani stwierdziła, że możemy wybrać sobie miejsce na rozbicie namiotu jakie się nam tylko podoba. Po szybkich formalnościach wybraliśmy parcelę w niedalekiej odległości zarówno od recepcji jak i sanitariatów.

Chorwacja Kupari - Camping Kupari - Camping Kupari DubrovnikCamping Kupari Dubrovnik

Kemping Auto Camp Kupari to sporych rozmiarów camping położony nad malowniczą zatoką Żupa w jednym z najpiękniejszych rejonów regionu Dubrownika. Zajmuję powierzchnię prawie 25 hektarów oferując na prawdę sporą ilość miejsca na swoim terenie. Zlokalizowany jest około 6 kilometrów od perły Dalmacji i około 900 metrów od plaży Kupari. Z Dubrownikiem połączony jest regularnym autobusem miejskim z którego usług skorzystaliśmy i opisujemy w kolejnej części relacji podróży po Chorwacji.

Kemping Kupari oferuje swoim gościom to, czego można oczekiwać od wypoczynku na łonie natury i w otoczeniu harmonii przyrody w cieniu cyprysów i śródziemnomorskiej roślinności. Parcele na campingu Kupari są duże lecz nie numerowane. Teren campingu w całości jest płaski i częściowo graniczy z głośną ulicą. Jeśli szukasz absolutnej ciszy i spokoju, wybierz parcelę raczej gdzieś w głębi obiektu.

Na terenie kampingu dostępne są zacienione parcele jak i stanowiska dla przyczep kempingowych z możliwością podłączenia do prądu 230V. Jest także obszar do mycia naczyń oraz pralka. Musimy jednak poinformować Cię, że pod kątem infrastruktury i higieny kemping Kupari wypada źle. Po pierwsze sanitariaty proszą się o całkowitą odbudowę i odświeżenie. Czystość łazienek i ubikacji oceniamy na 1,5/5. Czasy świetności to miejsce ma niestety za sobą. To co na pewno zasługuję na pochwałę to bardzo miła obsługa i niska cena za pobyt.

Podsumowując, camping Kupari jest alternatywą dla drogich noclegów w okolicy, oferując swoim gościom sporo miejsca na spokojne rozbicie namiotu i postawienie koło niego swojego pojazdu oraz na zwiedzanie Dubrownika, do którego możesz dotrzeć miejskim autobusem. Przystanek autobusowy zlokalizowany jest około 200 metrów od campingu.

Dlaczego wybraliśmy camping Kupari?

Po pierwsze, drugie i trzecie szukaliśmy kempingu zlokalizowanego możliwie najbliżej Dubrownika. Owszem w samym Dubrowniku są dwa kempingi, ale chcieliśmy zatrzymać się na kempingu, który w pobliżu graniczy z ciekawą plażą. Dodatkowo planowaliśmy wybrać się na jednodniową wycieczkę do Czarnogóry, więc uznaliśmy że lokalizacji kempingu Kupari jest całkiem niezła.

Nie sugerowaliśmy się tym razem zbytnio opiniami o obiekcie, interesowała nas jedynie odległość od Dubrownika, który planowaliśmy zwiedzić na następny dzień oraz plaża i okolica. A ta okazała się jedyna w swoim rodzaju! Słyszałeś/aś o plaży Kupari w Zatoce Wymarłych Hoteli?

Kupari - Zatoka Wymarłych Hoteli

W Chorwacji znajdziecie wiele śladów wojny domowej z lat 90-tych ubiegłego wieku. Jednym z takich pomników jest bez wątpienia miejscowość Kupari położona w południowej Dalmacji, a dokładnie kompleks hotelowo-rekreacyjny zlokalizowany tuż przy miejskiej plaży, który często w przewodnikach nazywany jest Zatoką Wymarłych Hoteli.

Chorwacja Kupari - Kupari to zatoka umarłych hoteliKupari to zatoka umarłych hoteli

Z kempingu Kupari do zatoki Wymarłych Hoteli prowadzi boczna droga, otulona obiektami, a raczej ruinami obiektów które doskonale uwidaczniają to, co tu zaszło za czasów bratobójczej walki. Ale od początku. W latach 60-tych ubiegłego wieku w Kupari zaczęły powstawać nie tylko wspaniałe hotele, apartamenty, ale i nowoczesna turystyczna infrastruktura w otoczeniu pięknych plaż, a sama miejscowość stała się wakacyjną sypialnią pobliskiego Dubrownika oraz rezydencją znamienitych osobistości tej części Europy.

Cały kompleks był w tamtych czasach jednym z najbardziej luksusowych w całej Chorwacji. Do czasu. W 1991 roku Kupari zostało ostrzelane z morza przez okręty Jugosłowiańskiej Armii Ludowej, a kolejno przejęte przez Serbów i choć pomimo iż niespełna rok później teren ponownie wrócił w ręce Chorwatów, w 1991 roku rozpoczął się początek końca tej popularnej nie tylko wśród turystów wakacyjnej miejscowości. Tyle historii w pigułce.

Chorwacja Kupari - Czas po wojnie zatrzymał się tu w miejscu. Wracamy na camping Kupari. Jutro czeka nas całodziennie zwiedzanie DubrownikaDroga prowadząca na plażę Kupari

Popołudniową porą wybraliśmy się na spacer wprost z kempingu na plażę Kupari, która graniczy z wspomnianą wyżej Zatoką. Okoliczny krajobraz jaki zastaliśmy na miejscu mocno nas zdziwił. Ładny obiekt, niegdyś Grand Hotel, ciągnący się wzdłuż ulicy prowadzącej do plaży był całkowicie zniszczony, a na jego murach widoczne były ślady po kulach. Wyjątkowo przygnębiający widok.

To jednak trzeba zobaczyć, by docenić rzeczywistość która nas otacza. Po dotarciu na plażę okolica praktycznie nie uległa zmianie. Dookoła zniszczone wojną olbrzymie hotele, m.in. hotel Pelegrin, Goričina oraz inne obiekty wypoczynkowe, a raczej tylko ich betonowe szkielety. Kiedyś przyjmowały tysiące gości, dziś hula tutaj tylko wiatr. Cóż, po raz pierwszy przyszło nam plażować w takich okolicznościach "przyrody". Smutny widok, dlatego należy cieszyć się życiem i zwyczajnie rozłożyć plażowy ręcznik.

Plaża Kupari

Popołudnie spędziliśmy na plaży. Plaża w Kupari to dość przyjemna plaża o długości około 500 metrów, położona nad malowniczą zatoką porośniętą bujną śródziemnomorską roślinnością, około 900 metrów od kempingu o tej samej nazwie. Plaża ma podłoże żwirowo-piaszczyste z w miarę łagodnym zejściem do morza.

W pobliżu plaży rozciąga się promenada prowadząca do pozostałych plaż w okolicy. Nie sprawdzaliśmy tym razem jak wyglądają pozostałe plaże, zwyczajnie oddaliśmy się słodkiemu lenistwu jak na wakacje przystało. Plażing, chill i relaks po porannej jeździe z Makarskiej do Kupari nam się po prostu należał ;-)

Chorwacja Kupari - Plaża KupariPlaża Kupari

Chorwacja Kupari - Plaża Kupari - W tle opuszczone i zniszczone wojną pięknie położone hoteleW tle opuszczone i zniszczone wojną pięknie położone hotele

Kiedy opuszczaliśmy plażę wieczorową porą, na parkingu w jej pobliżu natknęliśmy się sympatycznych Polaków podróżujących wzdłuż wybrzeża Adriatyku swoim ładnym, pomarańczowym busem VW T3, a po powrocie na kemping zastaliśmy obok naszej parceli nowych sąsiadów. Jak się szybko okazało to para młodych Polaków w podróży poślubnej po Bałkanach. I już było nam raźniej, zważywszy że teren kempingu Kupari był niemal opustoszały.

W blasku zachodzącego słońca zjedliśmy obiadokolację i położyliśmy się wcześniej, aby zregenerować organizm przed całodziennym zwiedzaniem jednego z najpiękniejszych miast w Chorwacji - zwiedzaniem Dubrownika, o którym opowiadamy w następnej części relacji z wakacyjnej podróży samochodem z Krakowa do Chorwacji.

Atrakcje Południowej Dalmacji - co warto zobaczyć w pobliżu campingu Kupari?

Dubrownik - najwspanialsze chorwackie miasto twierdza nad Adriatykiem (6 kilometrów)

Ceny

Pizza : 6,5€
Obiad : 10€

Bilety i opłaty

Nocleg camping Kupari : 26€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Camping Kupari zlokalizowany zaledwie 6 kilometrów od największej atrakcji tego regionu - miasta Dubrownik to obiekt noclegowy dla mniej wymagających turystów. W zasadzie za wyjątkiem dużych parcel i sporej ilości przestrzeni nie wiele ma do zaoferowania. Sanitariaty zastaliśmy w kiepskim stanie, dlatego też postanowiliśmy zostać wyłącznie na dwie noce, ale mimo to kemping Kupari może stanowić ciekawą alternatywę dla drogich obiektów noclegowych w okolicy perły Dalmacji jak i w drodze do Czarnogóry.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Chorwacja
    Riwiera Makarska – najpiękniejszy zakątek Chorwacji u stóp góry Biokovo

Chorwacja | następny wpis ↦
Dubrownik - najwspanialsze chorwackie miasto twierdza nad Adriatykiem

Wpadnij na YouTube

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.