TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping Li Nibari i plaża Marina do Sorso Przewodnik Włochy Sardynia Sassari Marina di Sorso & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

2 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Camping Li NibariSardynia - camping Li Nibari - Marina di Sorso

Camping Li Nibari i plaża Marina do Sorso

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #11 -

Kemping Li Nibari

Wybierz się z nami pod namiot na kemping na Sardynię :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej szczegółowy przewodnik po kempingu - Camping Li Nibari Marina di Sorso i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Polski na włoską wyspę Sardynię i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski na Sardynię. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje na Sardynię - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych na wyspę Sardynię, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Wenecja - Bolonia - Florencja - Livorno)
Samochodem z Krakowa na Sardynię - szczegółowy opis trasy i koszty.
2. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Udine - Wenecja)
Samochodem z Polski do Włoch - opis trasy krok po kroku.

Hej! Pogadaj z nami o tym kempingu :-)

Planujesz wakacje i masz pytania dotyczące kempingu? Jeśli chcesz porozmawiać z nami o parcelach, domkach, rezerwacji, oferowanych usługach i atrakcjach, napisz swoje pytanie w komentarzu pod filmem. Na każde pytanie odpowiemy w ciągu 24 godzin. Czekamy i pozdrawiamy :-) Kliknij poniżej aby zadać pytanie ↓↓↓

Po fantastycznie spędzonym popołudniu na Costa Paradiso i najsłynniejszej plaży Li Cossi, w godzinach wieczornych wprost z parkingu wróciliśmy na szosę SP90 i ruszyliśmy na zachód w poszukiwaniu kolejnego miejsca noclegowego w północnej części Sardynii. Oprócz nadzieji, że pomimo później pory znajdziemy wolną parcelę na pierwszym campingu, na liście mieliśmy zanotowane dwa adresy, tj. dwa campingi oddalone około 60 kilometrów od Rajskiego Wybrzeża.

Drogą szybkiego ruchu o oznaczeniu SP90, prowadzącą wzdłuż północnego wybrzeża jedzie się bardzo wygodnie i w sumie miejscami dość szybko. W pewnym momencie SP90 przechodzi na wysokości miejscowości Peruledda w lokalną drogę o oznaczeniu SS200, która okazała się jeszcze przyjemniejsza do jazdy, gdyż ciągła się wzdłuż licznych plaż i przydrożnych, niekiedy klimatycznych restauracji.

Malownicza droga SP90

Jedziemy zachód w poszukiwaniu kolejnego miejsca noclegowego w północnej części Sardynii

Po niespełna godzinie jazdy dotarliśmy na camping Li Nibari. Agata z Olivierem zostali w samochodzie i oboje trzymali mocno kciuki za powodzenie w znalezieniu wolnej parceli, kiedy poszedłem do kampingowej recepecji. Przemiła pani z recepcji oznajmiła, że wolnych parcel jest bardzo dużo i żebyśmy sobie weszli na teren campingu i wybrali jedną z nich. Uff! Mamy gdzie spać, jesteśmy uratowani ;-)

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu Li Nibari***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Li Nibari Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Camping Li Nibari - mapa kempingu

Camping Li Nibari - kilka słów o obiekcie i lokalizacji

Camping Li Nibari zlokalizowany jest w miejscowości Marina di Sorso w prowincji Sassari, około 110 kilometrów od Santa Teresa di Gallura i zaledwie 45 kilometrów od najpiękniejszej laguny w Europie, czyli plaży w Stintino, która była kolejnym celem naszej podróży samochodem z Krakowa na Sardynię.

Wjazd i recepcja - camping Li Nibari

Parcele - camping Li Nibari Marina di Sorso

Nasz milion gwiazdkowy hotel podczas samoczynnego rozkładania ;-)

Sporych rozmiarów Li Nibari graniczy z piaszczystą plażą Spiaggia Marina di Sorso i położony jest na powierzchni 2 hektarów w bardzo przyjemnym, sosnowym lesie. Duża ilość parcel jest zacienionych, a sam teren campingu przygotowany na przyjęcie znacznej ilości turystów. Mnoga ilość sanitariatów i zewnętrznych pryszniców, wybetonowane alejki tworzące wygodną drogę dojazdową do poszczególnych parcel czy bungalowów świadczy o zaangażowaniu właścicieli w rozwój obiektu.

Nasza parcela w sosnowym lesie na campingu Lu Nibari

Popołudniowy chill - camping Li Nibari Sardynia

Na kampingu Li Nibari istnieje możliwość wynajęcia zarówno bungalowów, mobil-home jak i przyczep stacjonarnych. Znajduje się tutaj również plac zabaw dla dzieciaków, teren sportowy, w tym sala fitness, boiska sportowe, stoły do tenisa oraz dwa ładne, odkryte baseny. Jeden duży i drugi mały dla najmłodszych podróżników. Wjazd z czworonogami na teren campingu jest dozwolony.

Sanitorariaty na campingu Li Nibari

Na terenie obiektu znajduje się również restauracja, pizzeria i snack-bar. Możliwe jest również korzystanie z Internetu za sprawą sieci Wi-Fi, która działa różnie. Jak to na campingach bywa ;-)

Dlaczego wybraliśmy camping Li Nibari?

Z prozaicznej przyczyny. Nie sugerowaliśmy się tym razem zbytnio opiniami o obiekcie. Chcieliśmy kolejne nocy w podróży po Sardynii spędzić gdzieś po środku północnej części wyspy. Gdzieś, gdzie będzie niedaleko do Stintino, a jednocześnie niedaleko od średniowiecznego miasteczka Castelsardo z pięknie położonym na wysokim wzgórzu zamkiem, jak również do nadmorskiego miasteczka Porto Torres. Finalnie wybór okazał się trafiony.

Parcele na campingu Li Nibari w północej Sardynii nie są numerowane, ale za sprawą licznych sosnowych drzew, przyjemnie zacienione. Co kawałek stoi słup prądowy do którego można się podpiąć z własnym przedłużaczem. Toalety i prysznice umiejscowione są w dogodnych miejscach. Co prawda pozostawiają trochę do życzenia za sprawą braku odniowienia w ostatnich latach, ale były często sprzątane i ogólnie dość schludne.

Basen - camping Li Nibari Sardynia

Sierpień na campingu Li Nibari

Po rozłożeniu naszego szybko rozkładającego się hotelu w postaci 3-osobowego namiotu, bystrym krokiem doszliśmy na plażę Marina di Sorso, która znajdowała się dosłownie po drugiej stronie campingu Li Nibari. Bliskość plaży to niewątpliwa zaleta, ale ten szum morza słyszany podczas zasypiania i pobudki...Ahh, co możemy napisać? Cudnie!

Plaża w Marina di Sorso

Plaża Marina di Sorso zlokalizowana vis a vis campingu Li Nibari to długa i przyjemna plaża pokryta drobnym, miękkim piachem zmieszanym z kolorowymi kamykami i sporą ilością muszli. Za sprawą wybranej przez nas parceli, do plaży w linii prostej mieliśmy zaledwie około 150 metrów. Stąd ten kojący szum morza, o którym powyżej wspomnieliśmy :)

Plaża Marina di Sorso

Plaża Marina di Sorso zlokalizowana vis a vis campingu Li Nibari

Plaża leży w centrum zatoki Asinara, jednej z najbardziej przyjaznych i popularnych plaż w północno-zachodniej części wyspy. Jej długość wynosi około 7 kilometrów, a szerokość od 10 do 30 metrów. Otoczona jest niewysokimi wydmami pokrytymi śródziemnomorską, dość dziewiczą roślinnością, miejscami również lasem sosnowo-jałowcowym.

Piaszczyste dno morskie dość gwałtownie tu opada, dlatego plaża nie jest idealna dla rodzin, które chcą czuć się pewnie przybywając w to miejsce z najmłodszymi turystami. Po wieczornym spacerze brzegiem morza wróciliśmy na camping, zjedliśmy szybką kolację w blasku księżyca i poszliśmy spać.

Spiaggia Marina di Sorso

Odpoczynek po dniu pełnym wrażeń był wskazany, a Ciebie drogi czytelniku zapraszamy do kolejnej części naszej relacji z podróży po Sardynii, w której opowiadamy o najsłynniejszej sardyńskiej plaży w Stintino i przygodzie z włoską "strażą plażową". Czy obyło się bez mandatu? Zachęcamy do przeczytania. Cześć :-)

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu campingu Li Nibari?

Urokliwe miejsca północnej Sardynii - otoczona parkiem plaża di Balai (13 kilometrów)
Malownicze miasteczka północnej Sardynii - odwiedzamy urokliwe Castelsardo (20 kilometrów)
La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino (47 kilometrów)

Ceny

Kawa : 1,3€
Lody (porcja) : 1,5€
Pizza : 8€

Bilety i opłaty

Nocleg camping Li Nibari : 33€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Camping Li Nibari jest dużym obiektem noclegowym, położonym tuż przy plaży. Za sprawą pandemii covid-19 na campingu zastaliśmy nie wielu turystów, co pozwoliło na cichy wypoczynek na luzie i spokojne, wieczorowe planowanie kolejnych etapów podróży.

Plaża Marina di Sorsa okazała się długą, dość przyjemną plażą, lecz nie do końca w naszym guście. Przypominała typową plażę nad Bałtykiem w Polsce. Ale co kto lubi i co komu pasuję...

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Rajskie Wybrzeże Costa Paradiso i plaża Li Cossi

Włochy | następny wpis ↦
La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.