TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino Przewodnik Włochy Sardynia Sassari Stintino & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

3 wrzesień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - plaża La Pelosa

La Pelosa - najpiękniejsza Włoszka i plaża w Stintino

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #12 -

Plaża La Pelosa - Stintino

Stintino. Rajskie miejsce na plażowej mapie Europy, które należy koniecznie zobaczyć! Ten niewielki kurort szczyci się jedną z najpiękniejszych i najbardziej wyjątkowych plaż morza Śródziemnego - plażą o nazwie La Pelosa, zlokalizowaną na wysuniętym w głąb morza cyplu północno-zachodniej Sardynii w Capo Falcone.

La Pelosa zlokalizowana jest na wysuniętym w głąb morza cyplu północno-zachodniej Sardynii

Kolor morza wręcz oszałamia

Spiaggia della Pelosa, tą sardyńską plażę znają nie tylko Włosi. Piszą o niej niemal wszystkie przewodniki i czasopisma poświęcone turystyce i podróżom po Europie, często porównując do plaż na wspaniałych Karaibach. Czy słusznie? Postanowiliśmy to sprawdzić osobiście.

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu Li Nibari***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping Li Nibari Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Odległość od kempingu Li Nibari do plaży La Pelosa : 48 kilometrów.
Cena noclegu na kempingu Li Nibari : 33€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód).

Droga do Stintino

Kolejnym przystankiem na trasie naszej 3-tygodniowej sardyńskiej przygody była plaża La Pelosa, uważana za najpiękniejszą na wyspie. W godzinach porannych opuszczamy nasz camping Li Nibari i szosą SP81 kierujemy się drogą ciągnącą się wzdłuż wybrzeża w kierunku zachodnim. Odległość plaży La Pelosa od kampingu Li Nibari wynosi około 50 kilometrów.

Na wysokości wioski Platamona wkraczamy na podrzędną drogę SP25 i kolejno przecinamy szosę krajową E25. Kierując się cały czas w zachodnią stronę, wkraczamy po niedługiej chwili na szosę SP34, która zaprowadziła nas do celu podróży. Do Stintino dotarliśmy w niespełna godzinę jazdy. Czas zaparkować!

Darmowy Parking w Stintino - czy to możliwe?

Tak! To jak najbardziej możliwe. Parcheggio Stintino przy sklepiku L'Ortolano to parking zlokalizowany tuż przy drodze SP34 - ulica Viale la Pelosa, około 2 kilometrów od plaży La Pelosa. Jeśli macie ochotę na 15 minutowy spacer przed pięknym plażowaniem, możecie zaparkować w tym miejscu zupełnie za darmo. Jeśli jednak nie macie ochoty na spacer, to w pobliżu plaży La Pelosa znajduje się kilka parkingów płatnych od 2€ do 3€ za godzinę, ale znalezienie na nich miejsca w sierpniu może graniczyć z cudem. Z darmowego parkingu do plaży La Pelosa prowadzi szeroki, wygodny chodnik z widokiem na morze. Lokalizacja darmowego parkingu zobacz lokalizację.

Plaża La Pelosa

Plaża La Pelosa zlokalizowana w miejscowości Stintino w regionie Sassari to naszym zdaniem najpiękniejsza plaża w tej części Sardynii i jedna z najpiękniejszych plaż w całej Europie. Dzięki płytkim turkusowym wodom i białym piaskom jest to prawdziwa uczta dla zmysłów. Ta sardyńska plaża oblewana przez ultra wręcz turkusowe morze o karaibskim odcieniu wody ma niespełna 300 metrów długości i w niektórych miejscach nawet 60 metrów szerokości.

Spiaggia della Pelosa

Plaża La Pelosa zlokalizowana w miejscowości Stintino w regionie Sassari

Włochy - Sardynia

Na plażę La Pelosa wkroczyliśmy drewnianym chodnikiem, ładnie wkomponowanym w tutejszą roślinność. Pomimo wczesnych godzin, plaża była mocno zatłoczona. Po kilku minutach spaceru udało się znaleźć kawałek wolnego miejsca, rozłożyliśmy szybko plażowy koc i z impetem wskoczyliśmy do turkusowego morza. Oj, płycizny plaży La Pelosa zaskakują! Można iść i iść w głąb morza daleko i wodę mieć przez długi czas tylko do pasa. To bez wątpienia świetne miejsce dla rodzin z dziećmi.

La Pelosą często porównuje się do plaż na wspaniałych Karaibach

Spiaggia La Pelosa towarzyszy starożytna XVI-wieczna wieża strażnicza Torre della Pelosa. Urokliwa wieża była częścią obronnego systemu włoskiej wyspy, dziś stanowi ciekawą turystyczną atrakcję. Z plaży La Pelosa rozciąga się także wspaniały widok na wyspę Isola Piana, położoną około 600 metrów od sardyńskiego wybrzeża oraz na nieco większą wyspę Isola Asinara.

La Pelosa - limit wejść na plażę i nasza przygoda ze Strażą Miejską

Podczas odpoczynku na plaży La Pelosa w Stintino zauważyliśmy nieprzerwanie kręcącą się wzdłuż plaży Straż Miejską. Stojąc w morzu podpytaliśmy Włochów o co chodzi z nękaniem turystów leżących na plażowych ręcznikach i okazało się, że od roku 2019 za sprawą ogromnej popularności tego miejsca zostały wprowadzone limity wejść na plażę oraz opłaty.

Chill Time Sardynia 2020

Okolica plaży La Pelosa w Stintino jest wyjątkowo piękna

Aby poplażować na cudownej La Pelosie należy wcześniej dokonać rejestracji on-line, np. za pośrednictwem aplikacji na telefonie lub na stronie lapelosastintino.com oraz dokonać przelewem zapłaty za wstęp. Opłata i rejestracja obowiązuje w sezonie, począwszy od 1 lipca do 30 września. Wstęp na plażę La Pelosa kosztuje 3,50€ od osoby niezależnie od długości pobytu. Opłatę można uiścić wyłącznie w formie on-line podczas rejestracji.

Biały jak mąka piach i ultra turkusowe morze. Taka jest plaża La Pelosa!

Wspaniały widok na wyspę Isola Piana, położoną około 600 metrów od sardyńskiego wybrzeża oraz na nieco większą wyspę Isola Asinara

Pamiętaj, aby dokonać tego odpowiednio wcześniej, gdyż liczba plażowiczów w sezonie jest ograniczona do 1500 osób na dzień. Przed wejściem na Pelosę należy podejść do wyznaczonego punktu po opaskę na rękę, która po założeniu sygnalizuję o fakcie dokonania rejestracji i uiszczeniu opłaty.

Synek złapał bakcyla. Jak plażować to tylko w najpiękniejszych miejscach :)

Podróżowanie to wspaniała pasja

Teraz to wiemy i o tym piszemy, ale co mogliśmy uczynić wówczas w zastanej sytuacji? Próbując na szybko dokonać rejestracji za pośrednictwem specjalnej aplikacji okazało się, że najbliższe wolne miejsca dla 3 osób są dopiero za 4 dni, a za 4 dni to my będziemy stacjonować w zupełnie innej części wyspy. W tej sytuacji pozostało nam zabawić się z tutejszą Strażą Miejską z Stintino w ciuciubabkę.

Płycizny plaży La Pelosa potrafią zaskoczyć

La Pelosa Stintino family time

Kiedy leżąc na plaży zauważyliśmy że zbliżają się Strażnicy, wskakiwaliśmy z plażowego ręcznika wprost do morza. Strażnicy byli ubrani w mundury, więc nie mogli sobie pozwolić na wejście w głąb morza celem weryfikacji, natomiast często podchodzili do naszego plażowego koca usilnie próbując zlokalizować jego właścicieli ;-)

Spędzamy czas na urokliwej plaży La Pelosa w Stintino

Nasz 6 letni turysta na Sardynii

I tym sposobem bez wcześniejszej rejestracji spędziliśmy czas na urokliwej plaży La Pelosa w Stintino. Dodamy, że na plaży istnieje także obowiązek używania specjalnej maty zamiast typowo plażowych ręczników, aby zminimalizować ilość wynoszonego z plaży białego piasku, którego pod żadnym pozorem nie możecie nawet w nieznacznej ilości wywozić z Sardynii. Kary finansowe w razie wpadki są na prawdę dotkliwe. To samo dotyczy sardyńskich muszli. Pamiętajcie o tym, gdyż w 2020 roku pewien turysta z Niemiec został prześwietlony na lotnisku i otrzymał mandat za wywóz sardyńskiego piasku w małym słoiczku na kwotę 15,000€. Szok!

Wodny sklepik, pamiątki od 5 Euro wzwyż

Okolica plaży La Pelosa w Stintino

Mata pod ręcznik może być drewniana lub plastikowa i możesz ją nabyć u lokalnych, najczęściej ciemnoskórych sprzedawców, stojących tuż w pobliżu za kwotę około 10€. Aby nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy, możesz rozłożyć nienapompowany materac, który jest dozwoloną alternatywą dla w/w mat.

Wieża obronna Pelosa w Stintino

Doskonale widoczna i wręcz widokówkowa wieża obronna Torre della Pelosa z około 1578 roku o średnicy około 16 metrów i wysokości 10 metrów jest częścią kompleksu warownych budowli północnej Sardynii, które do połowy XIX wieku stanowiły układ obronny wybrzeża. Wieża wręcz idealnie komponuje się z okolicą i stanowi nie lada wizualną atrakcję. Zbudowana została na wysepce pomiędzy Isola Piana i Capo Falcone, w strategicznym miejscu tuż przy wejściu do cieśniny Asinara.

Torre della Pelosa

Wieży Pelosa w Stintino niestety nie można zwiedzać. Właz wejściowy znajduje się 6 metrów nad ziemią i około 9 metrów n.p.m. Kiedyś była to dobrze przemyślana konstrukcja podzielona na trzy warowne pomieszczenia, dziś stanowi jedynie malowniczy widok w bliskim otoczeniu plaży La Pelosa.

Spiaggia La Pelosa Stintino - czy plaża jest wart odwiedzin?

Zdecydowanie tak, pomimo licznych tłumów w sezonie, opłat i obostrzeń. Plaża zrobiła na nas ogromne wrażenie. Miejsce jest przepiękne i bardzo nietuzinkowe. Widoki zacne, a spacer po płytkim morzu oblewającym plażę o drobnym, bardzo jasnym piachu...wyjątkowo przyjemny. Na koniec dodamy, iż plaża La Pelosa w Stintino jest wręcz idealna dla rodzin z dziećmi, dlatego miejsce może być ciekawą opcją spędzenia wakacji na najpiękniejszej włoskiej wyspie. Centrum Stintino oddalone jest około 3 kilometrów, a najbliższe lotnisko znajduję się w Alghero, około 55 kilometrów od plaży.

Nie ma nudy na sardyńskich plażach ;)

To było wspaniałe plażowanie i wyjątkowo udany dzień

Włochy - Sardynia - Stintino

Po kilku godzinach wylegiwania się na miękkim niczym mąka piachu opuściliśmy urokliwą La Pelosę. Na darmowym parkingu, na którym zaparkowaliśmy nasz pojazd kupiliśmy w lokalnej budce z warzywami wyjątkowo smaczne i słodkie owoce i ruszyliśmy w drogę powrotną odwiedzając jeszcze oddaloną o kilka kilometrów plażę Spiaggia delle Saline.

Warto przejechać się drogą ciągnącą wzdłuż plaży La Pelosa

Plaża Le Saline - sympatyczna plaża w pobliżu La Pelosa

Spiaggia delle Saline znajduje się w Zatoce Saline, około 4 kilometrów od plaży La Pelosa w Stintino. Na miejsce dotarliśmy w zaledwie kilka minut jazdy. Samochód zaparkowaliśmy na ogromnym, darmowym parkingu tuż przy plaży. Pomimo nieznacznej odległości od piaszczystej plaży La Pelosa, miejsce cechuję zupełnie inny rodzaj podłoża. Plaża Le Saline pokryta jest pokruszonymi małymi, białymi kamykami, obmywanymi przez mieniący się kolor morza od szafiru do turkusu.

Plaża Le Saline

Spiaggia delle Saline

Miejsce jest ciekawe i stanowi przyjemną alternatywę wypoczynku dla pobliskiej plaży La Pelosa. Spiaggia delle Saline ciągnie się wzdłuż morza przez około 9 kilometrów, zatem to całkiem idealne miejsce do spokojnych spacerów brzegiem morza, najlepiej w specjalnym obuwiu znanym z chorwackich, kamienistych plaż.

Wieża obronna Le Saline

Na plaży znajduje się bar oferujący dania rybne, liczne sałatki, jak również typowy fast-food. My skupiliśmy się głównie na leniwym, popołudniowym spacerze w kierunku wieży obronnej Torre Delle Saline Stintino, zbudowanej pod koniec XVI wieku z okresu aragońskiego, która stanowiła niegdyś silną barierę obronną na wypadek ataków z zewnątrz. Wieża jest doskonale widoczna z każdego miejsca plaży Le Saline.

W podróży liczą się tylko piękne chwile!

Po dniu pełnym wrażeń na plaży La Pelosa i niespełna godzinnym pobycie na plaży Le Saline udaliśmy się w drogę powrotną w kierunku naszego noclegu na campingu Li Nibari...

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu Stintino?

Otoczona parkiem plaża di Balai - poznaj plaże północnej Sardynii (28 kilometrów)
Camping Li Nibari i plaża Marina do Sorso (44 kilometry)

Ceny

Kawa : 2€
Lody (porcja) : 1,5€
Pizza : 10€

Bilety i opłaty

Plaża La Pelosa : 3,5€/osoba (konieczna wcześniejsza rejestracja)
Parking plaża La Pelosa : 2€ - 3€/h lub darmowy (2km od plaży, przy sklepiku L'Ortolano)
Parking plaża Le Saline : darmowy

Podsumowanie

Dla wielu Europejczyków La Pelosa to wspaniała okazja, by doświadczyć pobytu na plaży w karaibskim stylu. La Pelosa w Stintino jest zawsze i wszędzie w czołówce najpiękniejszych plaż Sardynii. Pomimo panującego tłoku jest miejscem typu "must see" i koniecznie musisz uwzględnić ją na swojej liście najpiękniejszych plaż włoskiej wyspy. Zdecydowanie polecamy!

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Camping Li Nibari i plaża Marina do Sorso

Włochy | następny wpis ↦
Otoczona parkiem plaża di Balai - poznaj plaże północnej Sardynii

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.