TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping La Cinta & plaża - poznaj San Teodoro i najlepsze miejsca dla rodzin z dziećmi Przewodnik Włochy Sardynia Costa Smeralda San Teodoro & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

25 sierpień, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Sardynia - plaża La Cinta

Camping La Cinta & plaża - poznaj najlepsze miejsca dla rodzin z dziećmi

Zwiedzamy Sardynię

- najpiękniejsze miejsca, plaże i atrakcje turystyczne

Część #2 -

Kemping La Cinta

Wybierz się z nami pod namiot na kemping na Sardynię :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej drobiazgowy przewodnik po kempingu - Camping La Cinta San Teodoro i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Polski na włoską wyspę Sardynię i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski na Sardynię. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje na Sardynię - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych na wyspę Sardynię, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Wenecja - Bolonia - Florencja - Livorno)
Samochodem z Krakowa na Sardynię - szczegółowy opis trasy i koszty.
2. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Udine - Wenecja)
Samochodem z Polski do Włoch - opis trasy krok po kroku.

Hej! Pogadaj z nami o tym kempingu :-)

Planujesz wakacje i masz pytania dotyczące kempingu? Jeśli chcesz porozmawiać z nami o parcelach, domkach, rezerwacji, oferowanych usługach i atrakcjach, napisz swoje pytanie w komentarzu pod filmem. Na każde pytanie odpowiemy w ciągu 24 godzin. Czekamy i pozdrawiamy :-) Kliknij poniżej aby zadać pytanie ↓↓↓

Na Sardynię dopłynęliśmy około godziny 16:00. Po opuszczeniu promu ruszyliśmy z Olbii szosą SS125 w kierunku San Teodoro celem znalezienia pierwszego noclegu na jednym z campingów na wyspie. Nauczeni doświadczeniem z bezproblemowym szukaniem noclegów podróżując po Europie bez wcześniejszych rezerwacji, byliśmy wręcz przekonani że i tym razem pójdzie gładko. A w czasie pandemii covid-19, tym bardziej.

Po dotarciu na pierwszy z campingów - camping Tavolara okazało się, że camping jest pełny. W sumie nie bardzo się tym przejęliśmy i ruszyliśmy dalej do oddalonego o kilkanaście kilometrów campingu - camping Calacavallo. Po przemiłej rozmowie z obsługą w recepcji, okazało się, że i tu nie znajdziemy wolnej parceli, a godzina robiła się coraz późniejsza. Jaki to mamy miesiąc? A, sierpień. No tak, mogliśmy w sumie to przewidzieć! Nie poddajemy się i jedziemy kolejne kilka kilometrów na południe.

Camping La Cinta

Po niespełna kilkunastu minutach dotarliśmy do kolejnego campingu - camping La Cinta. Do trzech razy sztuka, pomyślałem i po zaparkowaniu samochodu na parkingu poszedłem zapytać o wolną parcelę. I wiecie co? Do trzech razy sztuka! Udało się. Być może dlatego, że mieliśmy szczęście, a może dlatego, że camping La Cinta jest jednym z droższych na wyspie.

Tak czy inaczej, po spełnieniu pisemnych formalności, weszliśmy pieszo na teren campingu celem wybrania sobie najlepszej parceli z kilku dostępnych, a po wybraniu tej najbardziej odpowiedniej wjechaliśmy samochodem na jego teren i na szybkości rozstawiliśmy namiot. Przy blasku księżyca zjedliśmy pierwszą kolację na Sardynii i po dniu pełnym wrażeń poszliśmy spać.

Gdzie nocowaliśmy?

Na włoską Sardynię z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych na wyspie, m.in. na campingu La Cinta***, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping La Cinta Sardinia lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej plaży.

Camping La Cinta - doskonała baza wypadowa

Camping La Cinta w San Teodoro zlokalizowany jest przy jednej z najpiękniejszych plaż Sardynii z którą graniczy tylko ogrodzeniem. Fenomenalna wręcz lokalizacja! To fantastyczne miejsce dla miłośników biwakowania na łonie natury niezależnie od wieku.

Wjeżdżamy na camping La Cinta

La Cinta camping San Teodoro

Kliamtyczne toalety i prysznice na campingu La Cinta. Mega czyste i higieniczne

La Cinta jest nie dużym campingiem, posiada wyznaczone zacienione i mniej zacienione, numerowane parcele na których możecie rozbić namiot i zaparkować samochód. Każda z parcel posiada przyłącze do sieci elektrycznej 230V. Wielkość parcel pozwala na parkowanie przyczep do 7 metrów długości, a ich odległość od brzegu morza to tylko od 60 do 200 metrów.

Poranek na kempingu La Cinta w San Teodoro na Sardynii

Campingowe popołudnie, czyli zgrywamy pierwsze zdjęcia i filmy z sardyńskich plaż

Campeggio San Teodoro La Cinta w swojej ofercie posiada również przyjemne, murowane i klimatyzowane bungalowy składające się z sypialni, łazienki oraz zadaszonej werandy z aneksem kuchennym. Sanitariaty na campingu La Cinta oceniamy na -5 pod kątem czystości. Sprzątane i dezynfekowane były średnio co 60 minut.

Campeggio San Teodoro La Cinta Sardegna

Z naszym hotelem tym razem dotarliśmy na Sardynię

Na terenie campingu znajduje się również plac zabaw dla dzieci oraz restauracja, pralnia i mini market, całodobowa ochrona, miejsce na piknik i grilla, świetlica z salą TV, bezpłatne ładowanie pojazdów elektrycznych, defibrylator, toaleta dla niepełnosprawnych, ale największą zaletą campingu jest wspaniała plaża z którą graniczy.

Plaża La Cinta - duma San Teodoro

Plaża La Cinta to jeden z symboli północno-wschodniego wybrzeża Sardynii i naturalnych krajobrazów Morza Śródziemnego. Przepiękna, długa na ponad 3 kilometry plaża w San Teodoro jest jedną z najpiękniejszych i najpopularniejszych na wyspie. Charakteryzuje się cudownym białym piachem i krystalicznie czystym, turkusowym morzem. Plaża La Cinta jest idealna dla dzieci za sprawą długich płycizn i łagodnie opadającego dna morskiego.

Plaża San Teodoro

Plaża La Cinta

Długie płycizny pozwalają na bezpieczne pływanie najmłodszych turystów ;-)

La Cinta oferuje ponadto wspaniałe widoki na cypel Capo Coda Cavallo i wznoszącą się za nim wyspę Tavolara. Na plaży można wypożyczyć leżaki plażowe, łódki wiosłowe, a w wietrzne dni plaża jest doskonałym miejscem do uprawiania windsurfingu i kitesurfingu. Lekcje kite możecie zorganizować sobie w pobliskim Hard Core Surf Shop & Kite School, do którego dotrzecie pieszo brzegiem morza spacerując wzdłuż plaży w kierunku wyspy Tavolara.

Sardynia zapowiada się wyjątkowo czarująco

Spiagge La Cinta

Pozdrowienia z Sardynii

W jednym z dni spędzonych na plaży w pobliżu wybuchł spory pożar. Po kilku minutach pojawiły się pierwsze wozy strażackie, a po kolejnych kilkunastu do akcji gaszenia wkroczyły samoloty gaśnicze, które na naszych oczach w niedalekiej odległości od plaży pobierały wodę do gaszenia wprost z morza.

Do akcji wkroczyły również samoloty strażackie, które pobierały wodę do gaszenia wprost z morza

Gaśnicze samoloty fruwały nad głowami plażowiczów blisko 2 godziny

Z jednej strony ciekawa, nietuzinkowa akcja, z drugiej...byliśmy pełni obaw, gdyż pożar wynikł zaledwie kilkaset metrów od campingu i w szybkim tempie się rozprzestrzeniał. Na szczęście akcja gaśnicza okazała się skuteczna, walka z żywiołem trwała łącznie około 3 godzin.

Piękne, dziewicze plaże to kwintesencja Sardynii

Piękne góry, jasny piach, turkusowe morze. Taka jest Sardynia!

Plaża La Cinta jest jedną z najbardziej znanych i cenionych na Sardynii

Kolejne dni na campingu La Cinta mijały nam sielankowo. Od rana do późnego popołudnia odwiedzaliśmy wszystkie, najpiękniejsze plaże w bliższej i dalszej okolicy campingu i o których piszemy w kolejnych częściach naszej podróży z Krakowa na Sardynię. Wieczory spędzaliśmy na spacerach plażą La Cinta i na kąpieli w ciepłym jak zupa, przepięknym morzu. Czy do szczęścia potrzeba czegoś więcej?

Atrakcje Sardynii - co warto zobaczyć w pobliżu campingu La Cinta?

Plaża Isuledda w pobliżu San Teodoro - najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii (3 kilometry)
Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - cudna Brandinchi & Lu Impostu (10 kilometrów)
Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - Plaża Krów - Squadrone o delle Vacche (15 kilometrów)
Powrót z Sardynii krok po kroku - prom z Olbii do Livorno (33 kilometry)
Cala Banana - urokliwa plaża w pobliżu Olbii (34 kilometry)
Sos Aranzos - czarujące plaże Golfo Aranci na Sardynii (36 kilometrów)
Camping Cugnana - poznaj malowniczą okolicę Porto Rotondo (45 kilometrów)

Ceny

Pizza : 7€
Obiad : 14€

Bilety i opłaty

Nocleg camping La Cinta : 54€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Camping i cudowna plaża La Cinta w San Teodoro okazała się jedną z najlepszych w tej części wyspy. Jeśli wybieracie się po raz pierwszy samochodem z namiotem na Sardynię, warto rozważyć San Teodoro jako pierwszą przystań i świetną bazę wypadową na okoliczne, wspaniałe plaże.

Słoneczna pogoda, ciepłe turkusowe morze z długim podejściem, szeroka, czysta i zadbana plaża ciągnąca się po horyzont to naszym zdaniem wzorowy pomysł na udany urlop. Bawcie się dobrze :-)

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Włochy
    Spiagge Bianche - karaibski kolor morza w Europie odnaleziony

Włochy | następny wpis ↦
Najpiękniejsze plaże wschodniej Sardynii - cudna Brandinchi & Lu Impostu

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.