TravelPasja.pl - blog o podróżach, wyprawy samochodem po Polsce i Europie

Home Camping San Damiano - jeden z najlepszych na Korsyce Przewodnik Francja Korsyka Korsyka Biguglia & okolice

Oglądaj nas na YouTube

Polub nas na Facebooku

11 lipiec, ostatnia aktualizacja poradnika 3 luty 2024

Korsyka - camping San Damiano

Camping San Damiano - jeden z najlepszych na Korsyce

Zwiedzamy Korsykę

- fajne kempingi, miejsca i atrakcje turystyczne

Część #16 -

Kemping San Damiano

Wybierz się z nami pod namiot na kemping na Korsykę :-) Prywatnie testujemy europejskie kempingi - sprawdź prawdopodobnie najbardziej szczegółowy przewodnik po kempingu - Camping San Damiano Biguglia i zaplanuj z nami wakacje na własną rękę od A do Z.

O tym jak zorganizować od A do Z podróż samochodem z Polski na francuską wyspę Korsykę i jakie wiążą się z tym wszystkie koszty, piszemy w relacjach z podróży w których proponujemy trasy dojazdu z Polski na Korsykę. Zerknij także na typy zakwaterowań na europejskich kempingach Rodzaje zakwaterowania na kempingu.

Samochodem na wakacje na Korsykę - którą drogę wybrać?

Przedstawiamy propozycje tras dojazdowych na wyspę Korsykę, w których w najdrobniejszych szczegółach opisujemy nasze podróże autem krok po kroku wraz z wszystkimi opłatami.

1. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Wenecja - Bolonia - Florencja - Livorno)
Samochodem z Krakowa na Korsykę - szczegółowy opis trasy i koszty.
2. Droga przez Gorzyczki (granica) - Czechy (Ołomuniec - Brno) - Austrię (Wiedeń - Graz - Villach) - Włochy (Tarvisio - Udine - Wenecja)
Samochodem z Polski do Włoch - opis trasy krok po kroku.

Hej! Pogadaj z nami o tym kempingu :-)

Planujesz wakacje i masz pytania dotyczące kempingu? Jeśli chcesz porozmawiać z nami o parcelach, domkach, rezerwacji, oferowanych usługach i atrakcjach, napisz swoje pytanie w komentarzu pod filmem. Na każde pytanie odpowiemy w ciągu 24 godzin. Czekamy i pozdrawiamy :-) Kliknij poniżej aby zadać pytanie ↓↓↓

Po czterech dniach pobytu na północy wyspy, drogą T30 skierowaliśmy się w stronę kempingu zlokalizowanego nieopodal Bastii. Co prawda na wybrany przez nas camping San Damiano mogliśmy dotrzeć zupełnie inną krótszą drogą, ale 90 kilometrowa szosa T30 wiodąca przez góry jest bardzo klimatyczna i otulona miejscami pięknymi panoramami. Ponadto mieliśmy nadzieję, że jadąc przez ścisły interior będziemy mogli zapoznać się przelotem z górską architekturą i życiem mieszkańców w głębi wyspy.

Droga T30 Ille Rousse - Bastia

W miasteczku Ponte Leccia, swoją drogą bardzo ładnym odbiliśmy w lewo na wschód i dalej szosą T20 oraz T11 przybyliśmy wprost do Bigugli na camping San Damiano. Cała droga przez korsykańskie góry zajęła nam około 1,5 godziny z racji iż w większości prędkość jazdy ograniczała się do 60km/h. Po drodze minęliśmy parę malutkich stacji paliw, ale niemal wszystkie były zamknięte. Zalecamy zatem jeżdżąc po Korsyce utrzymywać stan paliwa na minimum 3/4 baku.

Do kempingu San Damiano z oby dwóch stron prowadzi malownicza mierzeja z przepięknym widokiem tuż przy drodze na morze Śródziemne. Jadąc na camping możesz zatrzymać się na chwilę na jednym z przydrożnych parkingów i zwyczajnie zrobić kilka fajnych, pamiątkowych ujęć aparatem lub kamerą. Polecamy :)

Korsyka Biguglia - Malownicza droga T30 KorsykaMalownicza droga T30 Korsyka

Korsyka Biguglia - Plaża Tombulu - Malownicza droga wzdłuż plaży TombuluBiguglia - droga wzdłuż plaży Tombulu

Po dotarciu na miejsce, przygodę z kempingiem tradycyjnie rozpoczęliśmy w recepcji obiektu. Tuż przed recepcją znajduje się parking na którym możesz swobodnie zaparkować by dopełnić wszelkich formalności przed wjazdem na teren obiektu. My jak zwykle bez żadnej rezerwacji poszliśmy zapytać o kawałek wolnej parceli.

Obsługa w recepcji działa szybko a sama recepcja jest dość nowocześnie rozwiązana. W oczekiwaniu na swoją kolej mogliśmy zapoznać się z atrakcjami regionu eksponowanymi na dużym ekranie TV oraz na licznych mapach rozwieszonych na ścianach i darmowych ulotkach.

Po zostawieniu dokumentu w postaci paszportu (zawsze w podróży okazujemy paszport zamiast dowodu osobistego, choć dowody mamy ze sobą) weszliśmy na teren kempingu San Damiano, który okazał się na prawdę spory. Po około 45 minutach znaleźliśmy parcelę, raptem jedną z trzech wolnych, niestety słabo zacienioną. Cóż, jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :-)

Gdzie nocowaliśmy?

Na Korsykę z Krakowa wybraliśmy się samochodem. Podczas wyprawy nocowaliśmy na wielu campingach rozlokowanych wzdłuż wybrzeża wyspy, m.in. na kempingu Kemping San Damiano, który zarezerwować możecie poprzez booking.com, naszym zdaniem najlepszym cenowo portalu rezerwacyjnym. Łapcie 50zł zwrotu za nocleg, dzięki któremu otrzymacie aż 50zł zwrotu tuż po zrealizowaniu rezerwacji. Po przejściu na stronę booking.com, w miejscu: "Miejsce, nazwa obiektu lub adres", wpiszcie: Camping San Damiano Corsica lub wybierzcie dowolny inny nocleg. Warto skorzystać na stronie z mapy rozmieszczenia noclegów, aby wybrać obiekt noclegowy położony możliwie najbliżej morza.

Camping San Damiano - kilka słów o obiekcie i lokalizacji

Camping San Damiano**** usytuowany jest w północno-wschodniej części Korsyki w miejscowości Biguglia, zaledwie kilka kroków od plaży La Marana i niespełna 11 kilometrów od portowego miasta Bastia. Obiekt położony nad morzem i jednocześnie w samym sercu sosnowego lasu jest jednym z najlepszych na wyspie i zarazem jednym z największych.

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Camping San Damiano jest bardzo zadbanyBiguglia - kemping San Damiano

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Camping San Damiano CorsicaCamping San Damiano Corsica

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - San Damiano BigugliaSan Damiano Biguglia

Bardzo zadbany camping San Damiano Korsyka zajmuję powierzchnię około 15-hektarów. W swojej ofercie oprócz tradycyjnych stanowisk kempingowych czyli parceli, obiekt San Damiano posiada chalety i mobil-home'y mogące pomieścić do 6 osób od 1 do 3 sypialniach. Każdy z nich oferuje dość szeroki zakres wyposażenia dostosowanego do indywidualnych budżetów i potrzeb, w tym aneks kuchenny, klimatyzację czy prywatny taras.

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Strefa campingowego chill outuStrefa campingowego chill outu

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Parcele na campingu San DamianoParcele na campingu San Damiano

Parcele na campingu San Damiano są dość zróżnicowane i podzielone na 5 kategorii cenowych. Najdroższe parcele graniczą bezpośrednio z plażą i rozpościera się z nich widok na morze Śródziemne. Większość z parcel ma co najmniej 80m/2 powierzchni, a każda z nich ma dostęp do słupa prądowego i sieci 230V. Ponadto działki są dobrze oznakowane i oddzielone od siebie drewnianymi płotkami. Większość z parcel jest zacienionych sosnowym lasem.

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Kemping San Damiano znajduje się bezpośrednio przy długiej, piaszczystej plażyKemping San Damiano znajduje się bezpośrednio przy długiej, piaszczystej plaży

Nam tym razem nie udało się rozbić na zacienionej parceli, musieliśmy z racji nikłej dostępności wolnych miejsc rozbić namiot na parceli z wyjątkowo małą ilością cienia. Z racji iż były to ostatnie dni pobytu na Korsyce oraz faktu, że na kempingach wyłącznie śpimy, niespecjalnie nam to przeszkadzało.

Sanitariaty na kempingu San Damiano są duże, bardzo nowoczesne, komfortowe, higieniczne i często sprzątane. Oferują dosłownie wszystko co potrzebne jest do wzięcia swobodnej kąpieli i podzielone są na sekcję damską oraz męską. Jest także wydzielona strefa dla dzieci i niemowląt w której znajdują się umywalki i toalety w zależności od wieku dziecka. To jest na prawdę bardzo wygodne i praktyczne i z takim rozwiązaniem spotykamy się co raz częściej na europejskich kempingach.

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Kempingowy plac zabaw jest dobrze przygotowany pod kątem dzieciaków w każdym wiekuPlac zabaw jest świetnie przygotowany pod kątem dzieciaków w każdym wieku

San Damiano Biguglia zapewne swoim gościom szereg atrakcji z których i my skorzystaliśmy. Pierwszą z nich jest wyjątkowo świetny, podgrzewany basen (stała temp. wody ok 25 stopni) o powierzchni 260m/2 wraz z brodzikiem dla dzieci o głębokości 40cm i mini zjeżdżalnią. Teren basenu jest mega klimatyczny i otoczony dookoła śródziemnomorską roślinnością.

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Każde popołudnie po zejściu z plaży staraliśmy się spędzać w basenowej strefiePopołudnia spędzaliśmy na kempingowym basenie

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Strefa basenów o powierzchni ponad 1500 m2 i zabawą dla najmłodszychStrefa basenów o powierzchni ponad 1500 m2 i zabawą dla najmłodszych

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Większy basen też jest przyjemnyKorsyka - San Damiano

Ważne! Na teren basenu można wejść w szortach plażowych, ale nie można się w nich kąpać. Do basenów można wejść tylko i wyłącznie w typowych, staromodnych kąpielówkach o czym camping San Damiano nie pisze na swojej stronie internetowej. Kąpielówki możesz nabyć vis a vis strefy basenowej, ale wiadomo w jakiej cenie ;-)

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Na strefę basenową nie wolno wchodzić w klapkach, nie można też kąpać się w szortachNa strefę basenową nie wolno wchodzić w klapkach, nie można też kąpać się w szortach

Korsyka Biguglia - Camping San Damiano - Kolorowo i wesoło lipcową porąKolorowo i wesoło lipcową porą

Na terenie obiektu znajdują się wszystkie niezbędne usługi, tj. supermarket tuż obok kempingowej recepcji, a także snack bar, pizzeria, restauracja z ciekawym menu, jak również pralnia, park rozrywki, fajny plac zabaw. Dostępne jest bezpłatne Wi-Fi. Dla amatorów aktywnego wypoczynku kemping oferuje różne wycieczki rowerowe oraz zróżnicowane programy animacyjne, m.in. zajęcia z jogą, stepem, zumbą lub aerobikiem w wodzie.

Zgłodniałeś? Codziennie z rana możesz na terenie San Damiano kupić świeży francuski chleb lub bagietkę i zabrać ze sobą na plażę. A skoro o plaży mowa...

Plaża de la Marana

Plage de la Marana to przyjemna, szeroka, bardzo długa piaszczysta plaża, która graniczy z kempingiem San Damiano w miejscowości Biguglia. Gdyby nie małe ujście do morza na końcu plaży, można by spacerem brzegiem morza dotrzeć aż do Bastii, którą doskonale widać z wprost kempingu.

Korsyka Biguglia - Plaża MaranaPlaża Marana

Korsyka Biguglia - Plaża Marana - Marana Beach CorsicaMarana Beach Corsica

Korsyka Biguglia - Plaża Marana - Relaksik na plaży Marana niedaleko BastiiRelaksik na plaży Marana niedaleko Bastii

Śródziemnomorska temperatura morza i płaskie, płytkie dno jest całkiem idealne dla rodzin z małymi dziećmi. Możesz robić na plaży de la Marana co tylko zechcesz, a im dalej na południe od kempingu tym bardziej cicho, spokojnie i kameralnie.

Dlaczego wybraliśmy camping San Damiano?

Staramy się wybierać kempingi wokół których jest sporo turystycznych atrakcji oraz pięknych miejsc, plaż, wsi i miasteczek. Tym razem było jednak inaczej. Z końcem naszej podróży samochodem po Korsyce zależało nam wyłącznie na kempingu zlokalizowanym w pobliżu portu w Bastii.

Korsyka Biguglia - Plaża Marana - Plage de la MaranaPlage de la Marana

Po kilkunastu dniach podróżowania po wyspie od północy po południe wzdłuż południowego oraz wschodniego wybrzeża i z powrotem, by eksplorować wybrzeże w północnej części Korsyki od Bastii po Calvi i po pokonaniu ponad 1000 kilometrów pomiędzy najlepszymi plażami, uroczymi miasteczkami i zapierającymi dech w piersiach górami, zwyczajnie chcieliśmy odpocząć i nie robić nic. No może poza rozłożeniem plażowego koca z widokiem na jedno z największych miast północno-wschodniej Korsyki :-)

Korsyka Biguglia - Plaża Marana - Po lewej camping San Damiano, w oddali poniżej gór mieści się BastiaPo lewej camping San Damiano

Camping San Damiano opuściliśmy po czterech dniach pobytu. W porannych godzinach spakowaliśmy cały nasz biwakowy dobytek i pojechaliśmy do Bastii. W godzinach popołudniowych wjechaliśmy na prom relacji Bastia - Livorno, a po czterech godzinach rejsu dopłynęliśmy do Włoch, skąd ruszyliśmy wprost z portu w kierunku Krakowa.

O promowej przeprawie z Włoch na Korsykę oraz jak przygotować w całości podróż na własną rękę samochodem z Polski na Korsykę piszemy w naszym poradniku tutaj Samochodem na Korsykę krok po kroku - prom z Livorno do Bastii.

Atrakcje Wschodniej Korsyki - co warto zobaczyć w pobliżu campingu San Damiano?

W pobliżu kempingu San Damiano Biguglia na Korsyce jest niewątpliwe sporo atrakcji, m.in. pięknych plaż czy małych miasteczek zlokalizowanych zarówno na wybrzeżu jak i w górach. My skupiliśmy się wyłącznie na słodkim lenistwie.

Korsyka Biguglia - Plaża Marana - Cześć to my. Pozdrawiamy z Korsyki :-)Cześć to my. Pozdrawiamy z Korsyki :-)

W tym ostatnim etapie podróży po wyspie zwyczajnie chcieliśmy sprawdzić jak to jest pojechać na wakacje i nie robić nic, pomimo iż dookoła czekały kolejne, nieodkryte podczas 16 dniowego pobytu atrakcje. I...udało się! Do zobaczenia w kolejnej podróży samochodem po Europie. Salut!

Ceny

Pizza : 11€
Obiad : 16€

Bilety i opłaty

Nocleg camping San Damiano : 48€/doba (2os. + dziecko + namiot + samochód)

Podsumowanie

Camping San Damiano nieopodal Bastii jest jednym z tych największych i w sumie najlepszych na Korsyce. Oferuje gościom dosłownie wszystko co potrzeba do leniwego wypoczynku. Dla miłośników długich plaż podobnych do tych nad Bałtykiem może stanowić ciekawą, wakacyjną ofertę. My jednak preferujemy mniejsze obiekty położone w pobliżu małych, urokliwych plaż, cichych zatoczek i kameralnej atmosferze.

Zerknij na mapę gdzie to jest

Start podróży Odwiedzone miejsce

↤ poprzedni wpis | Francja
    Wyspa Pietra i najpiękniejsze plaże Korsyki północnej

Słowacja | następny wpis ↦
Najpiękniejsze atrakcje Słowacji - Demianowska Jaskinia Wolności

TravelPasja.pl

Witaj na blogu. Zaplanuj z nami swoją podróż samochodem i z namiotem w bagażniku.

Sprawdź nasze relacje z wycieczek autem po Polsce i Europie, w których opowiadamy o najpiękniejszych miejscach, plażach, wsiach i miasteczkach oraz prowadzimy krok po kroku do samodzielnej organizacji podróży od A do Z.

Przedstawiamy wszystkie poniesione koszty i podpowiadamy jak podróżować...taniej i lepiej.

Rozgość się i...szerokiej drogi!
insta travelpasja

Formentera

Śledź nas na Facebooku

TravelPasja.pl © 2003 - 2024 - blog o podróżach prawa autorskie mapa strony
Pliki Cookies : Ta strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności.

Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce. Rozumiem i akceptuję komunikat. Nie pokazuj więcej.